Hallo iedereen kan iemand mij helpen met het probleem wat ik heb met de mercedes zie verhaal hieronder:
als ik een bocht nader in 3e versnelling terug schakel naar 2e versnelling en daarna weer gas geef om op te trekken dan houdt auto iets in en laat dan gesputter uit uitlaat horen (kleine knalletjes) en daarna pakt hij alles weer op en rijdt weer normaal.
Bij stationair toerental is auto ook wat onrustig schommelt dan van 700 tot 500 toeren als je war gas geeft en weer loslaat is het weer weg.
Wie weet hier raad op aub
mvg Davey
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als dit een m111 motor is (grijz kleppendeksel) kan het een lmm zijn, komt wel eens voor
Hallo De luchtmassameter is al vervangen een originele Bosch
De penbobines zijn ook vervangen en de bougiekabels ook al.
En het gasklephuis is ook schoongemaakt en weer terug op zijn nulstand gezet bij de mercedes garage.
mvg
Geeft hij geen foutcodes aan?
Na schoonmaken gasklephuis is auto naar garage geweest om gasklephuis op 0 te zetten toen hebben ze hem nog uitgelezen en kwamen met het verhaal dat de lmm niet goed was en dat er een originele lmm van mercedes op moest ,maar volgens mij is de nieuwe lmm een originele van bosch (400,00) .
Zou het mischien ook mogelijk kunnen zijn dat de lambdasonde defect is en hoe kan ik dat testen.
Vandaag eind gereden met auto rijd op rechte stukken prima alleen bij optrekken houdt hij wat in laat kleine knal uit uitlaat horen en trekt dan fasoenlijk op,bij sationair toerental gaat hij af en toe wat schokkerig heen en weer van 700 tot 500
Dan wordt het lastig zo vanachter de computer. Zonder testapparatuur helemaal
Ik begrijp dat het raar klinkt maar een Mercedes wil echt graag de originele onderdelen, zeker met luchtmassameters en remdelen. Ook al is de luchtmassameter bij een bosch-dealer met hetzelfde onderdeelnummer veel goedkoper zit er wel degelijk verschil in. De lmm is bij de dealer ook alleen te koop inclusief huis omdat deze op elkaar afgestemd zijn, google maar eens, problemen met los gekochte lmm's zijn geen uitzondering. Nou kan ik niet beloven dat dat de oplossing zal zijn maar als de dealer die diagnose gesteld heeft is die kans wel groot.
Ik moet zeggen dat we er ook eens een los lmm van een diesel in hebben gezet voor een handelaar (moest goedkoop klaar) en dat die op zich wel goed reed, natuurlijk geen honderd km gereden maar eerste indruk was goed. Was volgens mij een v6 maar zoveel verschil mag daar toch niet in zitten.
Toch ben ik het met Toni eens dat er niets gaat boven origineel. Past altijd en werkt goed. Ook wel eens problemen gehad met Bosch lambdasondes, fouten blijven houden, orginineel erin --> o.k.
Best Henkjan en ToniMB
De lmm is bij A.O.C Vlissingen gekocht als zijnde een origineel onderdeel,want de oude die er af kwam was ook van Bosch ,de nieuwe is ondertussen terug geweest naar A.O.C en nagekeken met de mededeling dat hij in orde is.
Heb naar dealer gebeld en die kwam met een lmm van 416,00 ex btw,als allerlaatste optie moet ik dat dan maar proberen en verlies pakken van andere lmm van 300,00
Ik vermoed dat het te maken heeft met toleranties in de produktie, dat bijv. een Bosch een ruimere tolerantie heeft dan een originele, ondanks dat de onderdeelnummers hetzelfde zijn
Probeer maar eens een originele en kijk wat ie doet. We horen het graag!
Is het probleem ook bij vollast?
Of alleen bij deellast plus accelereren....
En foutcodes??
Alleen bij deellast en accelereren en de code gaf aan defecte lmm
Ik heb dit zelfde probleem gehad met mijn C180.
Let er op dat er geen kleine rubberen ringetes achter
blijven na het moteren van nieuwe bougie's. Ik had de
zelfde klacht en had ook al alles vervangen of uitgeprobeert.
Op ten duur wist ik het niet meer en ben ik het ontsekings
deel maar gaan uitbouwen. Wat bleek... na het indraaien
van nieuwe bougie's is er in de dopsleutel aanwezige rubber
ring (die wel vaker in dopsleutes zitten) achter gebleven op
de bougie en deze maakte dus geen contact. Na het
terugplaatsen zonder rubber was al veel verbetering te
te voelen en na het plaatsen van nieuwe boegie's was
het probleem weg.
De orginele bosch boegie's met het MB logo er op die
een MB dealer plaatst hebben een elktrode van 0.9mm.
Als je bij een automaterialen zaak nieuwe bosch boegie's
haalt zijn ze 0.8mm? Raar maar toch een goed resultaat
bij mij.
Dus kijk als je zeker al je LMM en lambda hebt gecontroleerd
je ontstekingsdelen na want daar lijkt het op.
Succes..
Grt,
Sebastiaan
13 jaar
Beste allemaal die hebben mee gedacht, het probleem is opgelost .
Van de vernieuwde bougies bleek er een defect te zijn, bougies alle 4 wederom vervangen en probleem is uit de wereld.Iedereen vriendelijk bedankt voor het meedenken
Hmmmm beetje vreemd om kabels wel te vervangen en bougies niet...
Les voor de volgende keer;)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar