auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz C-Klasse: Mercedes C250 start 's-morgens slecht en lekt diesleolie

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: C250 5 cylinder

Hi,

Mijn auto start s'morgens slecht. Hij springt wel aan maar loopt dan korte tijd rommelig en niet op 5 cylinders.

Dat duurt enige minuten en daarna loopt de motor weer goed. Tevens ligt er iedere morgen een klein plasje dieselolie onder de auto. Die lekkage heeft hij ook onder het rijden want het gemiddelde verbruik tussen de 8,5 en 1:9.

De garage heeft daarop de o-ringetjes onder de inspuitnursels van de brandstofpomp vernieuwd, maar het probleem blijft hetzelfde.

Heeft iemand een idee wat een eventuele andere oorzaak kan zijn.

Alvast bedankt voor eventuele oplossingen.

Groetjes,

Ger

Geplaatst door

Ger Esenkbrink (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou ik denk dat hij niet de inspuitnossels bedoelt die zitten in de verstuivers ik denk die koperen ringetjes bovenop de pomp waaraan de leidingen zitten die ventielen die in de pomp achter blijven als je de leidingen losgooit,waar lekt hij??effe goed afspuiten de motor laten lopen wat gas geven en goed kijken op die pomp want inderdaad daar lekken ze graag.eerst lekkage opsporen

Beste Robby,

Tussen die dingen boven op de brandstofpomp die ik inspuitnursels noem (misschien heten die dingen wel anders), dus tussen de pomp en die nursels zijn nieuwe rubberen o-ringen gezet. Dus geen koperen ringetjes. Daarna bleef het eerdere probleem hetzelfde.

Van de bovenkant van die "nursels" lopen leidingen naar de verstuivers. In ieder geval is het boven op de brandstofpomp waar die dingen zitten kurkdroog.

Dus moet het lek ergens anders zitten. Maar waar??? Dus nomaals, als de motor "s-morgens even gelopen heeft draait deze weer normaal op 5 cylinders.

Kan het misschien zijn dat het lek VOOR de brandstofpomp zit??? Want onder het rijden lekt hij ook. dat is goed onder de auto te zien. Vandaar het hogere branstofverbruik. Waarschijnlijk is het lek miniem en dat daardoor na een nacht staan er wat lucht in de leiding is gekomen. Na het starten ontlucht hij zich zelf. Daardoor loopt de motor na korte tijd weer goed.

Maar hoe kom ik er nu achter waar dat lek zit??? Het blok was aan de pompzijde wel nat. Maar ik kan niet zien waar dat vandaan komt.

Als ik 's-avonds de motor afzet, zit er ergens op bepaalde leidingen toch nog druk. WELKE LEIDING KAN DAT ZIJN??? Daardoor ligt er 's-morgens ook steeds opnieuw een beetje dieselolie onder de auto.

Wie heeft dit ook als meegemaakt en heeft ervaring voor een mogelijke oplossing?

Misschien een van de professionals die veel met Mercedes werken???

Ik wordt er langzamerhand een beetje moedeloos van, de bestrating voor mijn huis begint op een afvalput
voor afgewerkte olie te lijken.

Gaarne a.u.b. wat meer mogelijke oplossingen.

Groetjes,

Ger

deze pompen lekken inderdaad graag vraag maar aan een revisie bedrijf van dieselpompen,je motor goed schoonspuiten en kijken waar hij lekt pennings in handel doet deze reviseren informeer maar eens. enkele jaren terug een 220 pomp heengebracht alleen die van jou is een 5 cilinder mar het principe pomp is hetzelfde was toen 550 euro

Het is niet de dieselpomp, want deze is kurkdroog zoals al eerder geschreven. Lees mijn vorige bericht nog maar eens goed door.

Het zou dus aan een leiding voor de pomp moeten zitten. HOE KOM IK ER ACHTER WELKE LEIDING DAT IS???

Beste Robby met alle respect maar er moeten toch meer mensen zijn die er ook verstand van hebben. Ik heb alleen maar van jou een reactie gekregen waarvoor mijn dank. Maar jou theorie klopt niet omdat, nogmaals omdat de pomp droog is.

Als de motor even draait dan loopt hij na, vermoedelijke ontluchting weer perfect. Alleen blijft hij diesel lekken en ik weet niet waar. Trouwens de retourleidingen en de gloeibougies zijn ook in orde.

Bij deze verzoek ik anderen op mijn probleem te reageren, want ik kom zo niet verder.

Groetjes,

Ger

P.S.: Hoe heten nu die dingen die boven op Bosch dieselpomp zitten. Zijn dat inspuitnursels of heet dat anders???

heel voorzichtig dan,motor goed schoonspuiten en kijken tijdens lopen of hij ergens lekt,eventueel met spiegeltje onder de pomp,de pomp kan er wel kurkdroog uitzien,maar hij kan ook lekken aan de keerring en dat zie jij zo niet

"P.S.: Hoe heten nu die dingen die boven op Bosch dieselpomp zitten. Zijn dat inspuitnursels of heet dat anders???"

In het Engels heet dat "union", de aanvoer en retourslangen zitten vast met "banjo bouten"

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

16 jaar

Dit zijn persklephouders en daar onder zitten koperen ringetjes die wel eens een haar-scheurtje vertonen, maar zo te lezen is dit bij jou niet het geval. Andere mogelijkheden, Stopklep zit tegen de zijkant van de pomp, Brandstof leidingen van het brandstoffilter naar de pomp, O-ringen van het brandstoffilter, Of brandstoffilter zelf doorgesleten door een leiding,Bovendien zoals Robby10030 al schreef maak het eens goed schoon en droog dan moet je het lek wel kunnen vinden.

berendonck 0
badge

16 jaar

Bedankt voor jullie adviezen.

Het probleem bleek toch lekkage van een retourleiding bij de vijfde cylinder te zijn. Toen zijn alle retourleidingen vernieuwd en was het probleem opgelost.

Ook starte de moter in koude toestand een stuk beter.

Groetjes,

Ger

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.