Co2 blijft rond de 3% hangen, lamda sonde vervangen.
Er is olie door de kabelboom de regeleenheid ingelopen via de nokkenas verstellers, dat probleem is verholpen, nu is er twijfel of de regeleenheid is kapot, of de luchtklep bij de kompressor, ieder component kost 650 euro en kan niet teruggegeven worden weerstand van die klep ligt onder de 1. en hoort tussen de 1&10 te liggen.
Mij lijkt als de regeleenheid kapot is er meer storingen op treden maar dat is niet zo. dus zit in twijfel!
Als de auto opnieuw gestart word, dan is de CO netjes en loopt na enkele minuten op naar 3%.
Ook lijkt het dat die veel meer benzine gebruikt en dan stinkt hij ook naar benzine.
Is de co netjes ruik je hem ook niet meer.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
we zitten hier met hetzelfde probleem.
MB C200 kompressor BJ; 2001
reeds vervangen onderdelen: 2x lambdasonde, luchtmassameter, nokkenasversteller.
regeleenheid al schoon gemaakt. mallfunction lampje gaat na 3 dagen aan na het wissen van de code's.
code die wordt aangegeven is luchmassameter. ook verbruikt de auto meer als het lampje aan is.
we hebben met de "Car running data RECORDER" een 3-daagse opname kunnen maken; hieruit blijkt wel dat de fout zich alleen voordoet wanneer er niet boven de 3000rpm word gereden.
Hallo,
Ik ben al bijna 3 weken met die auto bezig, eerst bij onze vaste monteur, die heeft ons doorgewezen naar de MB dealer.
Zit nu een nieuwe regelklep op de Kompressor, maar dat was niet goed en dat onderdeel kan niet teruggegeven worden.
Nu is er een nieuwe regeleenheid besteld(kan ook niet terug) word er moedeloos van.
lambasonde stuk een vd 2 ??
ja ik roep maar wat
15 jaar
Gelieve onderdruk leidingen aan onderkant luchtfilter en compressor na te zien
durven te scheuren. moeilyk te zien met remmenreiniger onderkant luchtfilter spuiten toerental verhoging bingo.
motorlampje in combie brandt dan
succes
nokkenas durft ook weleens verspringen (bekent probleem) Timing nazien
kettingspanner probleem(bekent)
probleem opgelost.
lekkende stekkers van de nokkenasverstellers, hierdoor kwam er olie door de draad heen in de ecu terecht, nieuwe ecu geplaatst en het probleem was opgelost, Let op! vooraf zijn er modificatiestekkers geplaatst zodat er geen olie meer door de draad kon lopen.
Tot op heden nooit geen problemen meer gehad, excuses voor de late reactie!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar