Mercedes-Benz Vito 110D: Mercedes Vito 110D Motorblok vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 108D

Hallo mijn mercedes vito(1999) heeft vorige week een nieuw motorblok gekregen omdat mijn oude in elkaar gelopen was.. er zat vroeger een normaal 110 diesel blok in met turbo de standaard 110D zeg maar..
Ik heb dit blok vervangen door een 108D blok en de turbo overgezet en de olieleidingen op het blok uitgeboord enz enz..
de motor loopt als een zonnetje er zijn alleen 2kleine probleempjes waar ik niet helemaal uit kom?

-mijn gloeilampje blijft branden ik heb gemeten op de ontstekers maar hij geeft geen spanning erop?? storing ofzo?

-en mijn tempratuurmeter op mijn dashbord toopt op terwijl de motor gewoon dezelfde tempratuur blijft?

wie heeft voor mij wat tips of oplossingen alvast bedankt..

mvgr cornelis

cornelis1985

Geplaatst door cornelis1985 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

PeterK011 (10), 14 jaar geleden

Is de brandstofpomp van het oude blok overgezet op het nieuwe blok?Het probleem kan liggen aan de klep die de diesel afsluit die op de pomp zit.(startonderbreker) Als je deze klep overbrugt moet je ze aan de kabelboom laten hangen.
Normaal gezien is het blok van de 110D voorzien van oliesproeiers onderaan de zuigers.Een 108 blok heeft dit niet.
Mvg

nicwil (0) PRO, 14 jaar geleden

gloeibougie's nameten -gloeirelais nazien stroom krijgt en door schakeld--temperatuurcontact in blok eens vervangen

peter -zie niet in wat goeilampje met klep pomp startonderbreker te maken heeft

PeterK011 (10), 14 jaar geleden

Beste,het is inderdaad niet logisch dat het gloeilampje blijft branden.Maar heb het al eens meegemaakt dat de statonderbreker die de diesel afsluit op de pomp vast zat.Auto wilde niet meer starten.Dan werd de leiding overbrugd.De onderbreker werd eraf gehaald..En vanaf toen brande het gloeilampje constant..
Mvg

cornelis1985 (0), 14 jaar geleden

Ik heb alle spullen van mijn oude 110D blok overgezet naar mijn nieuwe 108D blok; min turbo, brandstof pomp,stuurpomp, zeg maar alles gewoon en de olie sproeiers zaten inderdaad niet op het 108D blok maar alle voorbereidingen waren wel gemaakt om ze erop aan te brengen was kwestie van uitboren en erindraaien..
Ik ga vanavond weer even kijken en zal even kijken naar de startonderbreker kijken want dat hoor ik van meer mensen..
Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn met mijn tempratuurmeter?die blijft namelijk steigen tot 120graden terwijl mijn blok dezelfde tempratuur blijft?

alvast bedankt voor zover
mvgr cornelis

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je slechte massa op de motor hebt, dan kan je temperatuur meter ook oplopen terwijl je motor niet te warm word.

dit zou ook het probleem met de gloeiers kunnen veroorzaken.

Willem

cornelis1985 (0), 13 jaar geleden

Hallo ik had weer nieuws over mijn mercedes..
Het nieuwe 108 blok zit erin en hij start perfect het probleem van het gloeilampje is ook ineens weg, ik heb alleen nu nog een groter probleem:
als ik mijn motor start loopt ie als een zonnetje maar als ik gas geef dan loopt eerst het toerental op en dan weer terug terwijl ik mijn pendaal ingedrukt hou op dezelfde stand??
het lijkt wel of de motor inhoud ofzo..
Ik had even rond geinformeerd en even gekeken onder me motorkap eerst dacht ik dat me intercooler mischien verstopt was en dat me motor daardoor niet genoeg lucht kreeg dus ik heb mijn intercooler vervangen door een nieuwe maar nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem.. maar als ik de luchtslang losmaak die vanaf me intercooler naar me motorinlaat loopt dan kan ik wel normaal gasgeven dan blijf me gas stabiel alleen ik mis een hele hoop vermogen en ik haal net de 120 met hoop moeite..
Nu hoorde ik van de garage dat alleen de brandstofpomp van het oude motorblok er nog op zit dus de brandstofpomp van het oude 108 blok er nog op omdat ze niet weten hoe de pomp erop moet ik heb hem wel liggen maar ik moet wel weten hoe hij erop moet ivm motorstand en brandstofpompstand?? is er iemand die die gegevens voor mijn heeft of waar ik ze vandaan kan halen evt tegen betaling ofzo?
Ik heb wel het vermoeden dat dit het probleem kan zijn of heeft iemand nog andere ideeen?

Afz Cornelis

m-e-r-c-e-d-e-s1999 (0), 13 jaar geleden

heey heb jij de computer van de stuur derij nog die rechts in het dasboard zit ik hoor van je mijn nummer is 06-38921094

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.