Liefhebbers,
Ben op zoek naar het ultieme taximodel W124 (1992-1994) maar dan wel met een 6 cilinder benzine motor en automaat. Nu zijn er diverse bedrijven die dergelijke autos aanbieden met extreem lage kilometerstanden (100.000 km) geimporteerd vanuit buitenland (Duitsland, Zwitserland). Kan dit of zit er een addertje onder het gras (bijv terugdraaien kilometerstand)? De prijzen zijn in ieder geval niet extreem laag, namelijk rond de 10.000 euro.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1 ton in 12 tot 14 jaar? zou ik me op het hoofd krabben en gauw wat anders opzoeken.. toch geen aanbiedingen uit de omgeving van Arnhem en zo?
Je kan de gok nemen, maar een heel nauwkeurige inspectie van de auto is op zijn plaats, met volledige documentatie, en dan heb je nog geen garantie..
Cor
prijzen zijn in ieder geval niet extreem laag, namelijk rond de 10.000 euro.
quotte
10.000 euro? dan mag er wel een gouden ster op zitten,
''indien je mercedes wilt rijden bel dan een taxi'' deze is per km goedkoper dan zo'n drama uit duitsland met vaak een vage km, stand...
hier krijg je spijt van, dit begint al aan de pomp.
paul,
Kijk eens op www.budgetbenz.nl ik ken dit bedrijf, auto's zijn in nieuwstaat en km stand etc klopt absoluut.
Investering is niet weinig maar je koopt een probleemloze semi klassieker.
Vergeet niet dat veel bejaarde Duitsers ook Mercedes rijden maar weinig KM`s maken (Alleen naar de kerk
en een boodschapje) en deze inruilen als ze een paar jaar oud zijn.
Mercedes is in deze landen goedkoper dan bij ons , dus koopt men eerder een nieuwe auto.
Mijn ervaring is , dat men deze auto`s alleen invoerd als het de moeite waard is.
mvg,
Hans.
Heb er genoeg gehaald met echt weinig kilometers erop en in super staat van onderhoud, maar ook in duitsland zijn ze dan erg duur. Je vind er over het algemeen wel beter onderhouden mercedessen en terugdraaiers vind je daar niet, maar daar zorgen ze hier ins ons landje wel voor haha.
Wat bedoel je met ulitieme taximodel, en dan een benzine 6 cilinder? je gaat er toch geen taxi mee rijden?
Jongens,
Bedankt voor de positieve en negatieve reacties, hier kan ik wel wat mee. Ik zit al jaren rond de 10.000 bij aanschaf van een andere auto en dan koop ik liever iets bijzonders ipv van bv een nieuwe volkswagen fox of een tweedehands focus van 5 jaar oud... Ik heb nu ruim anderhalf jaar een BMW 320I Touring van 1995 met 128000 km op de klok (oud vrouwtje geweest, binnenslaper, etc je kent het wel....) probleemloos, onderdelen zijn wel prijzig, maar dat weet je vantevoren, niet over zeuren. Voor onderhoud breng ik hem natuurlijk niet naar de dealer, maar naar een bmwspecialist, scheelt de helft in het uurloon en je mag gewoon meekijken wat hij allemaal doet. Ik rij niet veel per jaar nl rond de 10.000 km, dus dat van die portemonnee leegrijden valt wel mee.
Perfecte site trouwens, ga allen zo door.
Groeten,
Bob
18 jaar
Onderdelen van Mercedes zijn overigens niet duur.
Zelfs bij de dealer niet.
mvg,
Hans.
hoi bob ik heb er een mercedes e320 elegance met 135dkm (nieuwe motor uit een 210)azurit blauw met blauw leder airco 4elect ramen elect spiegels enz enz mooie friese auto kost maar 5500euro staat op marktplats groetjes tommy
18 jaar
ps de bouwjaar is december 1994
18 jaar
Dacht dat Mercedes in Duitsland werd gemaakt? :D
Blijkbaar ook in Friesland.
[quote=Hans4040]Blijkbaar ook in Friesland.[/quote]
hij bedoelt vast een VIEZE auto.... ;^) een jonny&annita uitvoering?
azurit blauw met blauw leder airco 4elect ramen elect spiegels,
paul,
Boois,
Ik gok op mooie frisse auto.........
Kep wel ff gekeken op marktplaats en het is geen echte typische jonny&annita uitvoering, Paul. NL auto gezien het kenteken, verlaagd en laagprofielbanden met grote wieldiameter (niet standaard), ster is niet van goud, maar kan ook niet gezien de vraagprijs..... Auto ziet er op de foto best redelijk uit, alleen dat zegt geen ruk en het feit dat er een "nieuwe" motor in zit van een W210 (zeker van de E-klasse daarna) vind ik geen pluspunt, want waarom is de eerste motor vervangen???? Als ik in deze categorie een auto koopt, moet alles gewoon origineel zijn en het liefst zo onopzichtig mogelijk. Uiteraard aantoonbaar goed onderhouden, want daar kun je beter je geld aanbesteden dan aan een setje laagprofielbanden dan wel dikke wielen.
18 jaar
Ben als 2e eigenaar in bezit van W-124 kleur wit, MB 300d (6cil diesel), geen turbo, bwj dec'87, op NL-kenteken gezet 16 jan '89, particuliere auto, 100% geen taxi, van eerste eigenaar (bekend familielid) overgenomen. Auto is door 1e eigenaar zelf nieuw gekocht in Duitsland & ingevoerd. 1e eigenaar heeft auto bij nieuw geheel voorzien van coating carroseriedelen. Auto verkeerd in prima staat. NW banden, lichtmetalen velgen, afneembare trekhaak (gekeurd), Hydraulische achtervering (activeert automatisch juiste rijhoogte), centrale deurvergrendeling, kantel- & schuifdak, 5 versnellingsbak, huidige (echte) km-stand 255600, 1e motor, bij 1e eigenaar door Mercedes-dealer onderhouden, bij mij jaarlijks door APK-garage laten onderhouden. Onderhoudsboekjes vanaf nieuw aanwezig. Auto is in mijn bezit sinds 03 mrt 2001. Dit is gewoon een heerlijke auto voor de echte genieter van de W-124. Het is voor mij zeer zeker 'geen must' deze auto te verkopen, ben op zoek naar de echte liefhebber.
Geen liefhebbers, geen probleem, blijf ik gewoon lekker genieten van deze auto!! Heb geen foto's, maar op verzoek geen probleem, worden ze gemaakt.
Reacties:
palepale@gmail.com
18 jaar
Wist nooit dat niki lauda zo verzot was op MB! Nou klap es ff wat foto's van die ouwe bak hier op de site, dat mag nog net van opeltje......
Ben benieuwd, heb zelden zo'n ding gezien van die leeftijd in perfecte staat.
Sytze
300d met een pookbak van 87? meende dat die in nl toen niet eens geleverd zijn ivm met extreem bonanza effect, pas in 88 weer of zo, bij zon 6 cil hoort gewoon een automaat
[quote=paulmichiel]Kijk eens op www.budgetbenz.nl ik ken dit bedrijf, auto's zijn in nieuwstaat en km stand etc klopt absoluut.
Investering is niet weinig maar je koopt een probleemloze semi klassieker.[/quote]
Ik heb een '87 250D bij BB gekocht afkomstig uit D en dat bevalt tot dusver best goed. Niet helemaal probleemloos, meestal kleine dingetjes, maar die km stand van 78.000 klopt wel. Auto wordt door alle taxateurs en monteurs die hem hebben gezien als heel mooi beoordeeld.
Een paar maanden later kwam ik bij een MB dealer in de buurt een w201 uit 88 tegen met 72000 km. DUs nu rijden mijn vriendin en ik allebei lekker luxe in een oude MB.
Het grote voordeel van die dingen is dat ze als auto van de zaak onverslaanbaar zijn.
X.
18 jaar
kijk eens bij de ster occasions van mercedes zelf, dier staat nog wel eens een w124 tussen in nette staat en met historie erbij. Zag laatst een w124 combi bij mb dealer in eindhoven in perfecte staat was ingeruild door een vaste klant, 9500 euro maar dan weet je echt wat je hebt. De aanbieders van semiklassiekers enz komen op mij nogal louche over, mijn oude w126 s klasse ging bij mij voor 600 euro de deur uit in mint condition en bij hun staan vergelijkbare voor 13500, ik zag het verschil niet.
17 jaar
Da's mooi, als je nog eens een perfecte w126 voor 600 EUR hebt, laat het dan even weten ;)
Het punt is dat er een markt is voor oude MB's in perfecte staat. Je komt ze mondjesmaat tegen bij dealers, zo heb ik de 190E van mijn vriendin ook opgepikt, maar dan moet je de MB website goed in de gaten houden. Tussen de dag waarop we hem kochten en hem ophaalden werd de deur bij de dealer platgelopen. Er was meer interesse voor dan hij verwacht had.
Daarnaast zijn er dus mensen als Nijkamp en Budgetbenz die die dingen opsporen in Duitsland en Zwitserland e.d. waar ze wat minder zeldzaam zijn. Opsporen kost geld en daar betaal je voor. De prijzen zijn hoog om twee redenen:
- Het kost geld om auto's te zoeken in het buitenland en importeren in NL
- Er zijn mensen bereid om veel geld te betalen voor youngtimers in goed staat. Je hebt dan een auto die in fiscaal opzicht aantrekkelijk is, comfortabel en bijna gegarandeerd (250D met 78000 km) nog honderdduizenden kilometers kan hebben. Auto's in veel opzichten beter dan een nieuwe middenklasser en die kosten *meer*.
Zoalng er een markt is en aanbod en vraag elkaar vinden kun jij het teveel geld vinden, maar dat maakt het nog geen louche handel. Het is pas louche als er rotzooi wordt verkocht voor hoge prijzen. De betreffende aanbieders moeten het hebben van hun reputatie en die is erg snel kapot als ze troep verkopen. Wat dat betreft werkt de tam tam op het internet erg goed.
X.
17 jaar
Dat louche had ik inderdaad weg moeten halen, het is inderdaad zoals jij zegt, de mensen die goede auto's aanbieden met de kosten van het zoeken, impoteren enz. worden overschaduwd door aanbieders van slechtere auto's die daarmee op hetzelfde prijsniveau gaan zitten. Ik ben zelf een poos op zoek geweest naar een G klasse maar daar kom je echt behoorlijk slechte auto's tegen waarvoor de hoofdprijs wordt gevraagd. daar doelde ik dus op met "louche". Er zijn inderdaad ook echt mooie goede klassiekers, het is aleen wel een kwestie van goed zoeken en uitfilteren.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar