auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz A160: Minimale dikte remschijven.

Bouwjaar: 1999

Goedenavond,

Mijn vraag gaat over de minimale dikte van geventileerde remschijven van een A160.
Volgens de garage waar ik nog 2mnd garantie heb (geen mercedes garage) is de dikte 19,6 en is de toegestaande dikte 19,3.
Ik vindt dit persoonlijk erg kinderachtig daar het over 3tiende milimeter gaat, na informatie bij mercedes benz kreeg ik te horen dat volgens benz normen deze schijven direct vervangen dienen te worden.
Is de bovacgarantie niet de mercedesgarantie? of speelt de garage verstoppertje?
Bedankt alvast voor een reactie(s)/tip(s).

Geplaatst door

Eagle2430 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet nog niet wie er kinderachtig is...

arnold690 0
badge

20 jaar

Remschijven is een slijtagedeel, je koopt immers toch geen nieuwe auto! Zolang ze niet onder de minimale grens zitten en uiteraard de remvertraging goed is dan is in mijn ogen dit geen garantie.

Paul

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Heb je een klacht met remmen, en is die klacht al vanaf het begin van de aanschaf, dan maak je een kans.
Anders zou ik zeggen, als je nu blokken zou moeten vernieuwen en de schijven zijn niet mooi vlak meer! ga je de schijven ook vernieuwen.
Maar GARANTIE ?? op slijtdelen is geen garantie van toepassing, tenzij er aangetoond kan worden dat de levensduur absoluut niet aan de verwachting voldoet. Maar de remslijtage is geheel afhankelijk van je rijstijl.
Suc6 Ab

Biker1272 0
badge

20 jaar

minimale dikte voor deze schijf is 19,4 mm dus helaas voor jouw want ze vallen binnen de norm en daar is niets aan te willen, je maakt geen enkele kans dus

petertje8912 0
badge

20 jaar

Na bij MB geweest te zijn voor informatie omtrent de afkeurnorm, kon de monteur na de schijven gemeten te hebben concluderen dat het pure afkeur is en onverantwoord om hiermee te blijven rijden.
Zijn verhaal: nieuwe schijven zijn 22m, MB sluitagegrans 20mm
afkeurmaat 19,4mm de gemeten maat.....18,6mm.
Verschil tussen toelaatbaar en afkeur is 8/10de en dat is NATUURLIJK een heel ander verhaal dan de bevindingen van peugeot! Vraag me nu af of de leeuwenkeur/bovac hiervan vinden?

Jullie enig idee?

Bedankt voor de reacties!

Eagle2430 0

20 jaar

Je zei eerst 19,6.

Als het echt 18,6 is maak dan een dealtje, kosten 50/50 oid.

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Ja klopt, dat was de gemeten maat van de peugeotdealer.
En idd 50/50 zit ik ook aan te denken, maar aan de andere kant blijf ik het kinderachtig van Peugeot vinden daar ze de auto wel als een mercedes verkopen maar in het jaar van de garantie niet volgens mercedesnormen repareren, en dan wil ik nog wel eens zien hoe het na de garantie zit........zal me dan niet verbazen dat bij twijfel wel tot reparatie over wordt gegaan.

Eagle2430 0

20 jaar

Nogmaals het is een slijtagedeel. Vaak valt dit buiten de garantie. Als je het vergoed krijgt is dit uit coulance. Je hebt toch ook geen garantie op banden ?

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Niet helemaal mee eens,als je een gebruikte auto bij een erkende dealer koopt mag je verwachten dat je zeker het eerste jaar geen kosten hebt,(je betaalt immers vaak meer dan bij een handelaar,en dat moet ergens in zitten)en als binnen dat jaar je schijven te dun zijn waren ze op het moment van afleveren ook al nie niet denderend (tenzij heel veel of achterlijk gereden) dus ik vindt dat in jouw geval de Peugeot dealer ze eigenlijk wel moet vergoeden of een goede regeling moet treffen (delen van de kosten of zo)

de minimale toelaatbaarheid staat op de remschijf zelf.het is toch algemeen bekend dat je op slijtage delen geen garantie hebt.
remmen,banden.lampjes etc

cindy1724 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.