Mercedes-Benz A160: Veel (teveel) speling op stuur

Bouwjaar: 1999

Goedenavond,

Ben sinds 10 maanden in het bezit van een A160 Avangarde.
Deze wagen heb ik gekocht bij een peugeotdealer, met een jaar Bovacgarantie (leeuwenkeur)
Nu doet zich het volgende probleem(pje?) voor, er zit teveel verticale speling op het stuur, na langs te zijn geweest bij een mercedes dealer kreeg ik te horen dat dit wel meer voorkwam en dat de hele stuurstang vervangen moest worden, kosten 700 euries. Dus op naar de peugeotdealer om de klacht te melden en te laten repareren, de peugeotdealer beaamde dat de klacht tercht was en ik kon de volgende dag een afspraak komen maken.
De volgende dag kreeg ik horen dat het om een kunststofbus ging die verschoven was en vanaf de onderkant teruggetikt en geborgd? moest worden. Ik heb zelf aangegeven dat er een nieuwe stuurstang in moest maar dat werd als onzin gezien met de opmerking "mercedes vervangt veel te snel".
Wordt ik hier met het bekende kluitje in het riet gestuurt?, of klopt de voor hun goedkope oplossing, die ik persoonlijk wantrouw.

Alvast bedankt voor de reakties en eventuele tips.



Eagle2430

Geplaatst door Eagle2430 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Biker1272 (0) PRO, 19 jaar geleden

Dat de bus er uit loopt klopt wel, alleen zit deze normaal gevulcaniseerd. Mercedes vervangt deze stuurstang omdat je de bus niet weer goed vast kunt zetten. Als ze bij de garage een manier kunnen vinden om hem goed te borgen, zou hij best een tijd vast kunnen blijven zitten.
Een ding is wel zo dat het niet gevaarlijk is als hij los zit, je hebt alleen wat speling.
Suc6 Ab

Eagle2430 (0), 19 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reaktie, dus als ik het goed begrijpt is totale vervanging de enige goede, de bus zal niet voor niets gevulcaniseerd zijn daar hij op een onmogelijke plaats zit dus niet te borgen is? is deze producktiefout niet terug te verhalen bij mercedes? lijkt me niet echt mercedes kwaliteit?

Hopend op een reactie.

Biker1272 (0) PRO, 19 jaar geleden

De auto is van 1999! Ik weet het niet, maar je kan dit zo vragen bij een dealer. Even langs rijden dan kunnen ze esqulap (programma) raadplegen daar staat in als er nog coulance van toepassing is op deze reparatie. (Coulance is een soort garantie NA de normale garantie periode, dit kan ook 50% zijn)
Laat je niet afschepen ze moeten dit gewoon controleren, wel moet het een Nederlandse wagen zijn (anders staat hij niet in het systeem) je moet het kenteken bewijs en de juiste KM stand mee nemen, ook de auto!!!
Suc6 Ab

chopper (0), 19 jaar geleden

Heb een gelijksoortig probleem met m'n A170 van 1999, waarbij tevens de esp/bas & abs lampjes aangaan. Is dit ook bij je gebeurt? Is het je gelukt betreffende esqulap cq coulance? De dealer waar ik ben geweest onderkent het veelvuldig voorkomen van het euvel, maar weet niets van een coulance.

In afwachting van je reactie.

Eagle2430 (0), 19 jaar geleden

Esqulap programma zei niets van de klacht, van aanblijvende lampjes esp/bas heb ik geen last.
Wordt een beetje moedeloos van alle tegenstrijdigheden, maar de laatste info hierover van MB is dat er een afstelmogelijkheid aan de onderzijde van de stuurpen zit die opgelost moet worden en daarna met behulp van monteur 2 (die het stuur indrukt van uit de binnenkant auto)omhooggedrukt dient te worden en daarna vastgezet moet worden zodat de speling weg is.
Mocht dit alles niet afdoende zijn, dan moet er een nieuwe stuurpen in aldus de chef werkplaats.

jopie5866 (0), 19 jaar geleden

Je hebt waarschijnlijk geen recht meer op de coulance omdat hij dan altijd bij een MB dealer in onderhoud geweest moet zijn ben je ergens anders in onderhoud geweest heb je officieel geen recht meer op garantie/coulance.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.