auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz M-Klasse 2007: ml

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.liter

bij warm weer gaat mijn ml in noodlauf en damp hij aan de turbo ergens in de omtrek en ruik hij ontzettend naar olie , hebben juist alles nagekeken en vinden geen lek van olie en is helemaal droog aan de turbo en motor en toch een stinkende olieriekende damp , heeft er iemand een gedacht dank u
-

Geplaatst door

didi 987 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je aansluiting van de luchtmassameters aan de turbo gecontroleerd ?
Hierop lekken ze meestal olie. Dit komt tussen de V van de motor terecht
En kan voor stank zorgen. Onderzijde van de motor droog ?

S65 AMG 0
badge

9 jaar

heb vandaag de bovenkant helemaal opengelegd zodat ik achter de turbo kon kijken en tussen de V van de motor ;;;;; helemaal droog ,de aansluiting van de kanaal van de luchtmassameter lag wel een beetje olie maar drupt nergens , ik ben verstompt dat ik nergens een zwarte plek of iets wat aangeladen is vindt ,,,, niets ,,, totaal alles zuiver ,ben dan naar een revisie bedrijf in hasselt geweest en daar zeggen ze me dat dit waarschijnlijk komt van de turbo , omdat dat blijkbaar een goedkopere versie van TURBO is maar als ik vraag waar het dan uit komt kunnen ze me het niet zeggen , het dampt soms en het komt aan de achterkant van de turbo maar vindt niets want eer ik ook maar iets afgemonteerd heb dampt hij niet meer het is altijd onder het rijden en als ik stop en de motor laat draaien stopt het , het is een echt raadsel , en ook alleen met heet weer boven de 25 graden , heb nog alle schroeven nagegaan maar zitten allen vast en tonen geen verlies;;;;;; zou het dan toch kunnen van die TURBO en langswaar komt het uit groetjes

didi 987 0

9 jaar

"................helemaal droog ,de aansluiting van de kanaal van de luchtmassameter lag wel een beetje olie maar drupt nergens...."

Haal die restanten HELEMAAL weg. En kijk dan, of jouw probleem ook weg is. Kijk daarna weer of er opnieuw olie verschijnt.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Hoe zag de onderzijde van de hitteschild die over te turbo zat eruit ? Roetaaslag ?
Het asje van de wasgate kan soms ook uitlaatgassen. Lekken alleen komt dit niet
Overeen met de geur waar jij het over hebt. Misschien is het verstandig om dit nogmaals te beoordelen
Of dat het echt om olielamp gaat.

S65 AMG 0
badge

9 jaar

heb nu een code 2078 gehad , sensor drukverschil aanzuigpijp - aannemelijkheidsfout - permanent geef de uitlezer op . welke is dat en waar zit die. ik heb al de voeler die voor de gasklep vervangen
heb ook een foutcode 255 310 onbekende foutcode geef de uitlezer , zeg u dat iets

heb dan alles gewist en heb er 250 km mee gereden en er is niets meer gebeurd tot nu toe
groetjes

didi 987 0

9 jaar

ML 280 2007 heb gevonden wat er scheelde , heb twee nieuwe uitlaatcollectors moeten zetten want deze waren allebeide stuk , de ene een gat in waardoor deze gingen dampen als de turbo bleef haperen en de andere had een scheur in , heb ook een de juiste en nieuwe turbo gezet en alles werkt bijna perfect
heb nu af en toe een noodlauf en de code die ik lees is 2078 iets met de sensor maar weet niet waar die zit , de luchtmassameters zijn nieuw van begin dit jaar , de auto doet het alleen als hij warm is en als ik hem dan stil zet en terug start , soms als ik een paar minuten wacht en dan start is de noodlauf weg

wie kan mij helpen groetjes

didi 987 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.