We hebben hier een auto staan die het volgende probleem heeft.
Auto start koud normaal en bij of na normale ritten in de omgeving start hij gewoon na ca 10 min stil te hebben gestaan. Maar wanneer er een redelijke rit is gemaakt en de motor langere tijd harder heeft moeten werken slaat hij na even (ca 10 min) stil te hebben gestaan niet of nauwelijks meer aan. Je moet soms meer dan 20 tot 40 seconden starten voor hij weer aanslaat, ook laat hij het soms geheel afweten. en moet het later nog eens geprobeerd worden.
Inmiddels zijn alle verstuivers vervangen (na lektest), de hogedrukpomp, de hogedruk sensor en tevens het beruchte O-ringetje maar nog steeds geen succes.
Wie weet raad??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen foutcodes?
Nee, geen foutcodes
Ik heb het idee dat de brandstof op een of andere wijze terugloopt door een lekkage. Is dit mogelijk of al eens door iemand ontdekt?
heb je de mazoutfilter al eens vervangen en de dichtringen erop ,
ik zou deze vervangen en alle o-ringen op de brandstofleidingen van de pomp en filterhuis.
wel raar dat het alleen bij warme motor is .
hoi ik heb wel eens mee gemaakt dat er een klein haar scheurtje in het filterhuis zat
pas na lang warm draaien was het huis iets vochtig nauwlijks tezien maar toch
deze sloeg echter ook af als hij warm was
succes er mee
hoofdwaarschijnlijk een inwendige lekkage in een van de verstuivers (is eenvoudig te meten met speciale buisjes op de retour aansluiting van de verstuivers)
Zoals al aangegeven in de probleembeschrijving zijn alle verstuivers vervangen door nieuwen
Laatst zelfde probleem gehad, retourleiding naar het brandstoffilter zat een heel klein scheurtje in..
Deze loopt van de HD Pomp naar de brandstoffilter! witte doorzichtige leiding, controleer deze eens!
Zitten de borgingen v.d. brandstofleidinge allen teruggeduwd [kleine witte vorkjes]
heb je de afsluit klep op hogedruk pomp al gecontroleerd (links onder de pomp)
welke hogedruk sensor is verv en welke beruchte o ringetjes? achterop de hogedruk rail zit je raildruksensor heb je de ringetjes daarvan al vervangen?
of bedoel je daar de beruchte ringetjes mee?
Hey Henk,
Hoe heb je het probleem opgelost, ik zit hier met net hetzelfde probleem met een ML 270cdi.
O-ringen zijn vernieuwd, verstuivers uitgetest.
Heb foutcode p1481 en p1664 maar dat zijn volgens mij oude code's.
Hoi Henk wijst de toerenteller wel aan tijdens het starten .Heb je ook een testkast binnen handbereik ,de druk moet binnen 1 sec meer dan 220 Bar zijn . Start snelheid hoog genoeg en met remreiniger gelijk overnemen ? Succes .Jan .
krukas sensor vervangen
Hallo , heb zelf een ML270 van 2001.
Heb laatst ook het probleem gehad, dat de wagen na een lange tijd stilstaan niet meteen meer starte, ( hij sloeg aan en meteen weer uit, daarna 30 a 40 sec starten tot hij het weer deed.
bij mij was het probleem dat er een brandstof leiding valse lucht aanzoog. ( de leiding vanaf de brandstoffilter naar de pomp)
ik zou gewoon alle 3 de kunstof brandstof leidingen vervangen, koste in totaal nog geen 80 euro. en is zelf makkelijk te doen, vergeet alleen niet 2 nieuwe kunstof lipjes erbij te bestellen waar de leidingen in vast geklikt zitten, deze breken vaak snel af.
heb dit probleem met de leidingen al bij 2 mercedesen gehad, beide hadden ongeveer 180.000 gelopen, leidingen/O-ringen worden gewoon slecht na de jaren.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar