close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Slk-Roadster: motor gaat op 3 cilinders lopen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320

Auto is binnengekomen omdat de aut.bak niet goed zou schakelen. Dit is niet het probleem, maar de linker cilinderrij valt uit bij belasten van de motor. Dit is weer te herstellen door de motor opnieuw te starten. Zodra je dan weer boven de 3000t/min komt gaat de motor weer slecht lopen en valt de linker cilinderrij weer uit.
Ontstekingsdelen gecontroleerd, veel corrosie in de bougiekabels; deze vernieuwd alsook de bougies.
Iemand suggesties?

Geplaatst door

durk (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

uit laten lezen -- desnoods linkse bobijnen met rechts verwisselen of het nog de linker kant uitvalt waarden links en rechts vergelijken met istwaarde--luchtmassameters kan u ook omwisselen en istwaarde vergelijken

willy9 0
badge

15 jaar

Hebben uitgelezen; misfire's cil. 4,5&6. Hebben dus eerst bougie & Kabels vernieuwd. Vandaag de LMM getest en vernieuwd(deze auto heeft maar 1 LMM); probleem blijft hetzelfde. Heb veel storingscodes van 2e Lambdasonde; p2050, p2052, p2054, p2056, p2082 en p2088. Signaalspanning van beide voorste lambdasondes pendelt niet echt. Tussen 0,150 en 0,160 Volt.
Zijn dit normale sondes waarvan de spanning moet varieren tussen 0,1 en 0,9 volt?

durk 0
badge

15 jaar

Of het ouderwetse sprong-sondes zijn of niet weet ik niet, maar het voltage is wel erg laag ook als het wide-band sensoren zijn.
Mengsel is dus te arm. Dit kun je controleren m.b.v. een 4-gas tester of uitlezen van fuel trims.

Kontroleer het inlaat-traject op valse lucht, bijvoorbeeld carter-ontluchting of iets dergelijks.
Valse lucht in uitlaat lijkt me onwaarschijnlijk als beide sondes hetzelfde gedrag hebben.

Uitvallen van de cylinders lijkt mij een noodloop van de motor-ecu om die cylinders c.q. katalysator te beschermen tegen de misfires.

oldford 0
badge

15 jaar

uitgaande dat het een 6 cylinder is en type 112 motor wil het nog wel eens voorkomen dat het binnenwerk van de kat losgaat en de uitlaatgassen blokkeert waardoor je dus een hele cylinderrij uitschakelt je zou de desbetreffende kant los kunnen gooien bij het spruitstuk en kijken of dat verbetering geeft, ook zou het kunnen zijn dat de motor interne verontreiniging heeft door dichtslibbende carterkanalen in de motor je wil niet weten wat dit veroorzaakt pas nog een motor vervangen,succes theo

mbmonteur 0
badge

15 jaar

Hebben vanmiddag de LMM vernieuwd; geen verbetering. Daarna 2 nieuwe Lambda-sondes gemonteerd; geen verbetering. Als laatste nog even gereden met losgekoppelde katalysators; geen verbetering. Gaan morgen van voren af aan beginnen.

durk 0
badge

15 jaar

verwisselt de bobijnen (ontsteking) de linkse met de rechtse eens van plaat en controleer of de uitschakeling ook niet van links naar rechts is verplaatst

willy9 0
badge

15 jaar

Bobines vanmorgen gewisseld; probleem blijft op zelfde kant. Met remreiniger getest op aanzuiging valse lucht; geen lekkages.
4gasmeting gedaan; CO op 4 en Lambda 0,8.
Storingcodes nog steeds betrekking op Lambdasondes. De bedrading getest van sondes; verwarming werkt maar de massa voor het signaal is niet aanwezig, dus signaalspanning staat vast op 0,453Volt. Massa komt van ECU; bedrading gecontroleerd = oke. Beide massa's doorgeknipt en externe massa op Lambdasondes aangesloten.
En voila; sondespanning begint te pendelen, viergasmeting is nu ook goed. Proefrit: valt weer in storing, eerste cilinderrij valt weer uit. Na uitlezen geen storingen meer met betrekking tot lambdasondes alleen storingen misfires div. cilinders.
Iemand nog een idee? Kan het ook iets met de automaatbak te maken hebben?
In de D kom je niet hoger dan 3000t/min alvorens de storing optreedt. Wanneer je handmatig schakeld kun je doortrekken tot 5500t/min alvorens de storing optreedt. Maar wanneer je de kick-down gebruikt treed de storing meteen op!

durk 0
badge

15 jaar

Ik begin je ecu te verdenken. Is er iets gebeurd als elektrisch lassen of starthulp of te hoge dynamo spanningen?

oldford 0
badge

15 jaar

Neen, auto is 2 maand terug voor het eerst bij ons geweest voor een beurtje, weinig bijzonders.
We hebben gisteren wel even gebeld met ACTronic of ze dit probleem kennen met de ecu's. Komt nooit voor.
Auto staat nu bij dealer en is uitgelezen. Kwamen veel meer storingen uit dan wij kunnen uitlezen. Wacht nu op hun telefoontje.

durk 0
badge

15 jaar

Storing opgelost; ECU defect, deze gaf de massa van het lambdasignaal niet door. Auto rijd weer als vanouds.
Bedankt voor alle reakties en adviezen!

durk 0
badge

15 jaar

Ben eruit

holzken 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.