Goedemiddag,
Ik zit te kijken naar een c klasse vanaf 2008.
Nu zag ik dat er 2 motoren beschikbaar zijn, de (denk ik oude) 1.8 kompressor en een nieuwere 1.6 turbo.
Welke motor is de betrouwbaarste keuze qua olie verbruik en rekkende kettingen en dergelijke?
Ook zag ik dat deze modellen een serieus probleem hebben met het scheuren van de ophanging van het subframe achter.
Hoe vaak gebeurt dit? gebeurt dit bij iedereen? Ik las dat mercedes het tot dusver oplost maar hoe lang blijft die oplossing goed? scheurt het weer?
Vriendelijke groet Rene.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De W203 heeft geen last van een roesgtend subframe achter, de W204 wel. En als dat roest, is Mercedes erg coulant met het vervangen daarvan (een beetje afhankelijk van de welwillendheid van de dealer).
Ik heb de 1.8 Kompressor in een W203 en ik heb daar geen klagen over, ook niet over de betrouwbaarheid ervan (geen problemen). Het rijdt echt héérlijk, vooral omdat de kompressor al bij stationair meedoet. In de stad rij ik meestal met 1300 toeren (automaat, die bepaalt dat zelf) en daardoor is hij ook op de snelweg heel erg stil. En altijd direct veel trekkracht. Ik rij er in de stad 1 op 11 mee en op de snelweg 1 op 16.
Ik heb wel "Alie"-stopkabels op de nokkenasverstellers gedaan (een bekend euvel van die dingen), om de computer te beschermen tegen olie die door de kabels heen komt. Voor de rest alleen regulier onderhoud, ook de motor.
Bedankt voor de snelle reactie!
De w203 is ook een nette auto om te zien.
Het klinkt goed zoals je de 1.8 motor omschrijft.
De tip van de kabels zal ik alvast onthouden!
Groet, Rene.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar