Mercedes-Benz E-Klasse: Motor loopt op 3 cylinders stationair.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 102.963

In 2010 heb ik deze auto overgenomen van een oude baas die er perfect voor heeft gezorgd. Een ding krijgt mijn garage maar niet opgelost; stationair loopt de motor regelmatig op 3 cylinders en staat dan flink te schudden. Het gebeurt als hij koud is, als hij warm is en er tussenin. Soms gebeurt het ook niet en loopt de motor zijdezacht. Dat is het frustrerende. Zodra het toerental boven de ca. 1000 toeren uitkomt loopt de motor perfect.

Vervangen zijn de injectoren en bougiekabels. We weten het even niet meer. Spinnekop schoonmaken was ook al gesuggereerd, maar de garagist schijnt er niet veel zin in te hebben.

Iemand enig idee?

tliet

Geplaatst door tliet (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

isar (0) PRO, 13 jaar geleden

Aansluiten motortester

De garage moet het binnen 1/4 u kunnen zeggen met motorscoop beelden -- wat de oorzaak is- (zo niet-- optie -- ander garage raadplegen)
Bougie's welke kleur hebben die -is er veel koolaanslag op. Laat maar lezen
gr

golfprobleem (0), 13 jaar geleden

Bougies kunnen het zijn, misschien zijn ze afgesleten of zit er aanslag op, dan kan ie niet goed meekomen stationair.

Je moet gewoon de bougies vernieuwen of de oude met een staalborstel en remmenreiniger schoonmaken.

Heb je met de kabels vernieuwen de bougies niet eens gedaan.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik zou maar eens beginnen met een goede garage zoeken. Zo moeilijk hoeft dit niet te zijn.

tliet (0), 13 jaar geleden

ok, dank jullie wel voor de tips. Ik zal de bougies even nakijken hoe ze eruit zien.

isar (0) PRO, 13 jaar geleden

Nogmaals op 1/4 u moet u probleem met scoopbeelden op motortester te zien zijn -zonder demontage door een goede diagnosemonteur--schijnbaar is men bang van de motortester (scoop) te gebruiken hier in nederland--maar doet men liever zo maar wat vervangen met de nutteloze kosten en werken. u kan zo verder knoeien of iets doen met de inlichtingen
gr..

isar (0) PRO, 13 jaar geleden

nu is het stil

rickgilze (0), 13 jaar geleden

zou het ook niet de hydroulische kleppenstoter kunnen zijn? hebt mijn (bmw) ook last van, start op 5 en loopt al gauw weer op 6. maar bij echte lekkende stoters zou het inderdaad aan de toeren of temperatuur kunnen liggen of deze WEL of NIET mee loopt...

rickgilze (0), 13 jaar geleden

[quote=isar]nu is het stil[/quote]
idd wel jammer dat de topic starter ook stil is.....

tliet (0), 13 jaar geleden

Hallo allen,

Excuses voor de stilte, maar ik heb een update. De katalysator is inmiddels vervangen want die was gecertificeerd rot, dat zou de oorzaak moeten zijn, de lambda sonde zou geen goede waarden meten. Helaas merkte ik op de terugweg dat de auto stationair toch niet helemaal lekker loopt, niet echt op 3 cylinders maar nog wel onregelmatig, je voelt het blok als het ware 'kantelen'. Straks ga ik er weer mee rijden en als het niet goed is gaat hij weer terug.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.