In 2010 heb ik deze auto overgenomen van een oude baas die er perfect voor heeft gezorgd. Een ding krijgt mijn garage maar niet opgelost; stationair loopt de motor regelmatig op 3 cylinders en staat dan flink te schudden. Het gebeurt als hij koud is, als hij warm is en er tussenin. Soms gebeurt het ook niet en loopt de motor zijdezacht. Dat is het frustrerende. Zodra het toerental boven de ca. 1000 toeren uitkomt loopt de motor perfect.
Vervangen zijn de injectoren en bougiekabels. We weten het even niet meer. Spinnekop schoonmaken was ook al gesuggereerd, maar de garagist schijnt er niet veel zin in te hebben.
Iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aansluiten motortester
De garage moet het binnen 1/4 u kunnen zeggen met motorscoop beelden -- wat de oorzaak is- (zo niet-- optie -- ander garage raadplegen)
Bougie's welke kleur hebben die -is er veel koolaanslag op. Laat maar lezen
gr
Bougies kunnen het zijn, misschien zijn ze afgesleten of zit er aanslag op, dan kan ie niet goed meekomen stationair.
Je moet gewoon de bougies vernieuwen of de oude met een staalborstel en remmenreiniger schoonmaken.
Heb je met de kabels vernieuwen de bougies niet eens gedaan.
13 jaar
Ik zou maar eens beginnen met een goede garage zoeken. Zo moeilijk hoeft dit niet te zijn.
ok, dank jullie wel voor de tips. Ik zal de bougies even nakijken hoe ze eruit zien.
13 jaar
Nogmaals op 1/4 u moet u probleem met scoopbeelden op motortester te zien zijn -zonder demontage door een goede diagnosemonteur--schijnbaar is men bang van de motortester (scoop) te gebruiken hier in nederland--maar doet men liever zo maar wat vervangen met de nutteloze kosten en werken. u kan zo verder knoeien of iets doen met de inlichtingen
gr..
nu is het stil
zou het ook niet de hydroulische kleppenstoter kunnen zijn? hebt mijn (bmw) ook last van, start op 5 en loopt al gauw weer op 6. maar bij echte lekkende stoters zou het inderdaad aan de toeren of temperatuur kunnen liggen of deze WEL of NIET mee loopt...
13 jaar
[quote=isar]nu is het stil[/quote]
idd wel jammer dat de topic starter ook stil is.....
13 jaar
Hallo allen,
Excuses voor de stilte, maar ik heb een update. De katalysator is inmiddels vervangen want die was gecertificeerd rot, dat zou de oorzaak moeten zijn, de lambda sonde zou geen goede waarden meten. Helaas merkte ik op de terugweg dat de auto stationair toch niet helemaal lekker loopt, niet echt op 3 cylinders maar nog wel onregelmatig, je voelt het blok als het ware 'kantelen'. Straks ga ik er weer mee rijden en als het niet goed is gaat hij weer terug.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar