temperatuur loopt soms op tot boven het eerste streepje van de 80 graden ,boven de 100 dus ,want de magneetschroef springt aan rond de 100 graden .heb de thermostaat al vervangen maar zonder resultaat.zolang de temperatuur niet naar de 120 gaat is dit nog geen probleem volgens mij ,maar omdat de klant zegd dat de temp nooit boven de 80 kwam.
ga vrijdag de waterpomp eens uitbouwen en kijken . zijn er nog mensen met enig idee wat dit zou kunnen zijn .
of zou het aan de radiator liggen die geleidelijk aan verstoptr geraakt.wagen heeft iets boven de 200 000 km .
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Loop de temperatuur stationair hoog op of gewoon op snelheid. Stationair is dit gewoon normaal.
volgens de klant bij trekken van aanhangwagen ,maar aangezien dit probleem zich voordien niet voordeed.
Rijdt de klant anders ook wel met een aanhanger? de meeste mercedesen moeten n.l. bij het monteren van een trekhaak ook een andere fan hebben, en soms gebeurt dit niet.
Mogelijk ligt daar het probleem, bj 1988! kan ook wel een verstopte radiateur zijn!
Suc6 Ab
Een radiateur van 16 jaar? Bij de c-klasse heb ik ze vernieuwd terwijl ze nog 5 jaar moesten worden.
De water pompen van de 190 serie gaan rondom de 200.000km defect. De pomp heeft het bij mijn ouders 190E bij 196.000km het begeven. de orginele pomp kost bij de benz kost 170,78 euro je krijgt 30 euro terug als je de oude pomp inleverd.
Groetjes
Astra rijder
20 jaar
Klopt bij benzinetypes,bij de diesels zitten ze meestal wel het dubbele aantal km's er op
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar