Hallo mede forumers.
De mercedes heeft last van rare keuren.
Als je veel gas geeft en je laat het gas los dan knettert het in de uit laat. Maar hij heeft ook last van stoteren als je een konstante snelheid rijd en als je dan weer even gas geeft is het weer heel even weg. We hebben vorig jaar de benzinnefilter, luchtfilter,origenel bougies,rotor+verdeelkap en de v-snaar vervangen.
nu moet ik ook zeggen dat met de orginele bougies de auto zo`n 1:8 a 1:10 rijd. toen we gingen kijken naar die bougies een tijdje terug. Toen zagen de bougies er erg zwart uit en een stuk of 2 bougied waren zowat verkoold en dat kan niet goed zijn lijkt me.
Toen hebben we de oude bougies (bosch super 4) schoon gemaakt. en er in terug gedaan. toen reed de auto eventjes weer normaal verbruik was weer 1:10 a 1:12 zoals hij toen we hem kregen.
Maar een paar maanden geleden begon de elende weer. stotteren en inhouden en nu ook ploffen in de uitlaat als je het gas los laat. dus hebben we weer de bougies gekontroleerd 3 van de 4 bougies helemaal pik zwart en vettig. We denken dat het probleem te maken heeft gehad met de kap van de luchtfilter. Het materiaal aan de binnenkant was aardig verteerd en aan het los laten. we hebben dat geprobeerd zo goed mogelijk te verwijderen. Maar nu denken we dat dit materiaal ook in de motor is gekomen omdat het al in ver gaande staat was en nu die problemen veroorzaakt. Want de mercedes heeft altijd goed gelopen toen we hem kregen. En hij heeft zo`n 210.000 Km gelopen.
Dus wat kan die problemen veroorzaken want de bougies lijken wel verbrand.Ik denk dat de onsteking op nieuw moet worden afgesteld. Maar als de onsteking niet goed staat dan kan hij toch niet de bougies zowat verbranden?
Hopelijk hebben julie er een oplossing voor dit probleem.
en het gaat over de auto van mijn ouders.
Groetjes
Astra rijder
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe zit het met olieverbruik?Met dit kilometrage zijn de kleprubbers meestal versleten en daardoor vervuilen de bougies
Op de 1000km 1 liter olie.
en hoe duur is dan ongeveer de reparatie?
Groetjes
Astra rijder
20 jaar
Heb net een 2.6 gedaan,kosten 240 Euro dus die van jou iets minder...
Dat valt dan wel mee de reparatie als dat het probleem zou zijn.
Zijn er nog andre surgesties?
Groetjes
Astra rijder
20 jaar
Ik heb dus PRECIES hetzelfde probleem. Zelfde type auto, zelfde motor. Die van mij heeft op 30 km na 200.000 gelopen. ( jaja ) Vreemd hierbij is dat bij warme motor het probleem al stukken minder is. Bij koude motor schud de auto als je stilstaat voor een stoplicht bijvoorbeeld.
Wat betekent ECE eigenlijk?
20 jaar
ECE betekend als ik me het goed herinner dat de auto voorbereid is voor een katalysator..[maar dus van nieuw af niet heeft]
Oh vandaar dattie stinkt als ik wegrijd, maar dat zal wel niet perse zo zijn als je geen kat hebt..
Ik vond dus net dit:
* ECE = Serie
Fahrzeuge in ECE-Ausführung können nachträglich nicht mit einem geregeltem Katalysator ausgerüstet werden
** RÜF = Serie
Fahrzeuge in RÜF (Rückrüstausführung) - Ausführung sind für den nachträglichen Einbau eines geregelten Katalysators vorbereitet
Dus helaas nooit een KAT in deze Benz. Maar goed, back on topic. :)
20 jaar
Ik dacht dat ECE betekende dat het een economische zuinigheids blok is. En dat hij zuiniger is dan de versie zonder ECE?. Dat staat tenminste in de handleiding van de auto.
Bij ons stotert de auto pas als hij op tempratuur komt en als hij koud is loopt hij als de bliksem.
Groetjes
Astra rijder
20 jaar
Ik heb een 190e ece mét KAT......
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar