Mercedes-Benz 190: motor schokt bij stationair toerental

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: w201122

Hallo,

ik rijd nu al 3 jaar met een 190d. Al van sinds ik hem kocht heb ik het probleem dat deze soms schokte bij stationair draaien. Wanneer de motor warm kwam ging dit over. Al sinds een paar maand is dit slechter geworden. Ook een grijze rook bij stationair draaien. Ik hoor precies toch ook dat de kleppen meer lawaai maken dan vroeger.
3dagen geleden reed mijn moeder met mijn auto, had niet gezien dat er geen diesel meer in de tank was en reed de tank leeg. Sindsdien schokt de motor enorm bij stationair toerental en grijze rook. Ook stinkende geur. Ik heb al een paar keer proberen te ontluchten, bovenaan de leidingen aan de mazoutfilter. Ook de verstuivers eens proberen te ontluchten. Probleem blijft. Mazoutfilter heb ik eens uitgeblazen met perslucht en deze lijkt precies toch niet verstopt. Wie kan mij helpen?

Dank bij voorbaat, Sam.

sam190

Geplaatst door sam190 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jean (0) PRO, 17 jaar geleden

190d heeft 3 mazoutfilters 1 in de tank deze kan je er langs onder uitdraaien en reinigen,1voorfilter onder het luchtfilter en die derde weet je zitten lees ik,maar die grijze rook indien motor op bedrijfstemperatuur is kan een aanduiding zijn op een deffekte cullas dichting,zakt het koelvloeistofpeil niet?of zit er water bij de diesel,vervang zeker je brandstoffilters aan de hydraulische klepregelingen kan je een controle op goede werking uitvoeren, indien je de metalen dieselfilter vervangd vul deze met een reinigingsprodukt,dit is in de handel te koop

sam190 (0), 17 jaar geleden

Hallo Jean, vriendelijk bedankt voor de reactie. Ik ga deze 2 andere mazoutfilters controleren en reinigingsproduct halen voor de derde. Ben er vrij zeker van dat ene probeem dan zal opgelost zijn. Ik zal mijn koelvloeistof eens in de gaten houden en mijn kleppen controleren, want zo wil en kan ik niet blijven rijden. Ik zal mij binnenkort nog eens laten horen. Groetjes, Sam.

sam190 (0), 17 jaar geleden

Hallo,

mercedes 190 terug als nieuw. Alle voorkamers zijn uit de cilinderkop geweest, er is aan de voorkamers gefreesd en een dichting onder geplaatst. Ik heb de cilinderkoppakking vervangen ook. De oude was doorgeslagen van de 4de naar de 3de cilinder.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.