Mercedes-Benz Sprinter: Motor slaat warm slecht aan

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel

Motor slaat warm soms pas na lang starten aan. Koud nooit problemen.
We hebben al een retour meting gedaan, alle verstuivers goed
Raildruk op lekkage gecontroleerd, geen lekkage.
raildruk regelaar vervangen, geen verbetering
hoge druk pomp geeft voldoende druk tijdens starten.
Geen foutcodes aanwezig
motor loopt verder perfect.
Wie heeft er nog een oplossing?

jurgie

Geplaatst door jurgie (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Sprinter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

zijn de O-ringen van de brandstofleidingen nog goed( niet plat in plaats van rond ) geeft de indruk dat er lucht in aangezogen wordt omdat u warm zijnde lang moet starten bekijk dit eens

groetjes optie-- kunt u niet eens met4 ander verstuivers proberen ( als eens voorgehad geen fouten te vinden alles verwisseld met ander voertuig met als laatste de verstuivers niet tegen staande deze volgen de test goed waren en toen was het klaar

evers2962 (0) PRO, 14 jaar geleden

Met de juiste uitlees apparatuur kan je bij lopende motor de afwijking tussen de verstuivers (uit m,n hoofd moet het tussen 2 en -2 zitten en als het op 4 or 5 zit is het niet goed ) zien. en als het boven de 2 of onder de -2 zit is de verstuiver stuk en moet je lang starten voor die aanslaat.
Wat je even zou kunnen doen is een verstuiver lektest, elke verstuiver de retour slang afzonderlijk in een koffie bekertje hangen en even zien of er naar een halfe minuut in elke beker evenveel brandstof zit, als er een bij zit waar meer in zit dan is die verstuiver stuk.
succes

spanbandje (0) PRO, 14 jaar geleden

even een benadering van een andere hoek, misschien focussen we ons te veel op het brandstof systeem ,alles wat normaal kapot gaat is goed of al vervangen, misschien is de nokkenas sensor wel de boosdoener, als die mischien door warmte uitzet en daardoor een zwak maar nog binnen de bandbreedte voor goed valt, zal het motormanegemant de cylinders aansturen de cylinder die ontsteekt ( geeft krukasversnelling) de andere inspuiting is dan in de uitlaatslag en dus loos, daardoor weet de motor nu wat de inspuitvolgorde is, tov het krukas singaal, maar de motor moet wel een paar keer rond om dit te kunnen meten zodoende lijkt het of het in de drukopbouw zit, de drukopbouw zou je zo kunnen zien in de cdi computer even de soll en istewerte vergelijken tijdens het starten is de druk goed maar slaat de motor niet aan zou ik het toch in de electrische kant zoeken, een nokkenas sensor of krukassensor is goedkoper dan verstuivers, of even met de scoop meten.

Ik hoop dat ik jullie een beetje op weg help. M.v.g. Marcel.

Bacootje (0) PRO, 14 jaar geleden

Hola allemaal,

Is dit probleem inmiddels opgelost??? Ik vraag dit daar ik enigzins hetzelfde probleem heb.

Alvast bedankt.
Remco

PapaJeroen (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo allemaal,
ik hab dit probleem ook al een ondervonden, als raildruk sensor ringetjes en injectoren ok zijn...
is het brandstof filter reeds vernieuwd??
gebeurd wel eens dat het ringetje van filter op de aansluiting met 2 schroefjes niet goed zit,
meestal bij immitatie filters waardoor er wat lucht aangezogen wordt..

groet jeroen

Bacootje (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=PapaJeroen]Hallo allemaal,
ik hab dit probleem ook al een ondervonden, als raildruk sensor ringetjes en injectoren ok zijn...
is het brandstof filter reeds vernieuwd??
gebeurd wel eens dat het ringetje van filter op de aansluiting met 2 schroefjes niet goed zit,
meestal bij immitatie filters waardoor er wat lucht aangezogen wordt..

groet jeroen[/quote]
Hoi Jeroen,

Brandstoffilter is nieuw en heb geen uitwendige lekkage van brandstof....... Denk dat ik de verstuivers maar laat controleren......misschien lekken ze inwendig.

Groetjes,
Remco

PapaJeroen (0) PRO, 14 jaar geleden

ik bedoel,
je drukt bij de rubbere o-ring op aansluiting met 2 schroefjes snel scheef (bij immitatie is het rubber zachter,
dus gebeurd dat sneller dan bij orgineel)
dus zuigt hij lucht aan, waardoor je start problemen krijgt)

Maikel van Bruchem (0) PRO, 14 jaar geleden

is het een 4 of 5 cilinder want bij een 5 cilinder heb je een gietalu inlaat en je zou deze kunnen controleren of deze wel afdicht. je kunt ook een retourmeting laten doen bij lopende motor dat kun je volgens mij alleen met stardiagnose en orginele testbuisjes. Vaak geven verstuivers goed aan bij een gewone retourmeting maar bij warme motor halen ze het net niet of net wel, advies vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.