Mercedes-Benz 210: Motor valt weg bij een konstante snelheid van zo`n 60 km/u. of l

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: E 230

Hallo

Ik heb een probleem wanneer de auto een konstante snelheid heeft van ongeveer 60km/u of lager, ( deellast gas bij bv. file rijden ) dat de auto dan begint in te houden. Wanneer je dan gas geeft valt de motor helemaal weg
en krijg ik backfire (ploffen) in de inlaat. Je kan dan bijna niet meer rijden. De motor slaat niet af, maar het vermogen is helemaal weg. Hij loopt niet op 3 cilinders, maar hij valt helemaal weg.
De benzinedruk blijft op dat moment prima op ongeveer 4 BAR.( hij regelt tussen de 3,5 en 4 BAR nagelang gasgeven).
Ook wanneer je het vacuum slangetje er afhaalt en afstopt (zodat je de konstante druk van max. 4BAR krijgt) blijft het probleem aanwezig. hierbij kan je de benzinepomp dus uitsluiten, en er brand ook geen motorstoringslampje.
Bougies ed. zijn al vervangen zonder resultaat.
Wanneer je de auto in z`n vrij zet en je geeft pompent gas komt de motor met veel horte en stoten weer op gang, maar zodra je hem weer in D zet en je geeft weer gas , valt de motor weer weg.
Ook heb ik altijd het probleem gehad wanneer de auto warm is en ik zet de motor uit, om na een paar minuten de auto weer te starten, dan start en loopt de motor de eerste halve minuut prima, daarna valt ook het
vermogen helemaal weg en ploft de auto bij gasgeven in de inlaat, dit duurt ongeveer 15sec. daarna regeld de motor bij, en blijt de auto verder prima lopen, alleen heel vreemd is dat met het nieuwe probleem de motor nu na
het uitzetten van de warme motor ik dit probleem niet meer heb.

Ik hoop dat dit probleem herkenbaar is bij iemand, en dat iemand mij hier een antwoord op kan geven!
Al vast bedankt

MVR. GR. Ben Schols

Bernhard 59

Geplaatst door Bernhard 59 , lid sinds 10 jaar geleden

2 Reacties

oldford PRO, 10 jaar geleden

Ik denk een gare toerentalsensor (krukaspositie sensor).
Backfires krijg je als er een vonk komt terwijl de inlaatklep open staat - verkeerd ontstekingstijdstip.

Koude start gaat wel prima? Maar de warme start niet. Dat zijn symptomen van een defecte toerentalsensor.

cor9 PRO, 10 jaar geleden

best is de wagen uit te lezen -- vermoet luchtmassa meter defect- zo kunnen natuurlijk met toerental sensor-maar meestal valt hij uit en start pas terug na afkoelen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.