de 1ste versnelling (5 bak) schiet er af en toe uit bij optrekken, bij vasthouden van de pook met de hand is er geen probleem en blijft gewoon zitten in de versnelling. De rest van 2 tot 5 geeft geen probleem en schakelt soepel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe is u vraag met rook probleem van 28 maart afgelopen ???
Die zwarte roet plof alleen bij 4500 a 5000 toeren is er nog steeds maar bij gewoon rijden totaal geen zwarte rook uit de uitlaat. De stuurpomp haal ik morgen uit elkaar , heb een revisie setje, en voor uit springen 1e ste versnelling probeer ik eerst de rubbers in de schakel stang te vervangen , is dat het niet dan gaat de bak uit elkaar voor de syngronisatie ring te vervangen, echt een mb w124-200d is niet kapot te krijgen de moter altans, maar wat er aan hangt pff al 2x een kofferdeksel steun afgebroken, dynamo lagers eruit, inspuitleidingen spontaan afgebroken, uitlaat beschermplaat eraf gedonderd, enz enz, maar rijdt toch degelijk als een trein.lol
14 jaar
nog niet opgelost
14 jaar
Franco die ring zal het probleem niet zijn. Door ruw schakelen slijten de tandjes van het tandwiel en koppelschijf af. Zijn de motorsteunen nog wel vast genoeg . Als het blok te veel beweegt kan dat ook mee helpen. Succes.
De moter steunen heb ik afg. zaterdag vervangen, links voor rammelde en de wagen bonkte bij uitzetten. De rechtse zat ee heel ander type op, was al reeds vervangen ooit door een van een ander type mercedes (alles is nu wat de steunen perfect weer). De 3 kleine schakelstang ringetjes heb ik, de 3 grotere vooraan de schakelstangen moet ik nog halen, komende zaterdag vervang ik ze en kijk wat het resultaat is. ook het maganisme van de schakel pook heeft wat speling, een rauw schurend geluidje
14 jaar
Klodder vet er in mikken. groeten
hoe stel ik de schalestangen af, en is er een detail tekening van de pook zelf
14 jaar
Iedere stang aan de bak heeft een ruststand zodat de bak in neutraal staat. De pook in de voorsorteerstand en dan zonder aan de schakelstangen heen of terug te schuiven moet het oog met rubber op de pen passen. Lijkt mij te doen. Succes.
[b]Weer iemand die niet kijkt wat ie doet....door moderator verplaatst.[/b]
Report by w124-200
ok punt , de stang rubbers vervangen had geen effect, de steun van de versnellings bak was ook nog ok , maar 1 van de 3 stangen is een tje met een zetbocht erin en juist die tikt de zijkant van de carroserie aan met inschakelen , en op de side van mercedes zijn ze alle drie bijna recht, kan het niet zijn dat er een van een 4 bak is en ooit al de bak vervangen is geweest ?? is ook net of de dikke rubbere hoes om de pook werkt als een soort veer met naar neutral springen
moderator ???? bericht verplaatst ???
14 jaar
[quote=w124-200]moderator ???? bericht verplaatst ???[/quote]
Post kwam binnen in rapporten.... waarschijnlijk had je op de verkeerde knop gedrukt
Moderator Problemcar
Als je bang bent dat de stang niet meer zijn originele vorm heeft vraag bij merc. om een nieuwe. Prijzen zullen je mee vallen en anders een twede -handsje. Groeten.
Was te koud om onder de wagen te kruipen de laaste dagen, maar als het mee zit as vrijdag onderdelen binnen en kijken of ik zaterdag ergens binnen kan staan. Dan probeer ik eerst om de neuraal stand af te stellen van de 1 en 2 versnelling , (is de zelfde stang) lukt dat niet haal ik het mechanisme van de pook zelf er onder uit om kijken waar daar de speling in zit..( ding maakt een rauw scheurend geluid ergens) wordt vervolgt.
14 jaar
[url=http://img528.imageshack.us/i/schakelsta...][img]http://img528.imageshack.us/img528/7612/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
een van deze schakelstangen zit een knik in , volgens andere is dat normaal maar deze komt tegen de zijkant van de cardan tunnel aan, en bij optrekken kantelt de motor lichtjes en dan spring de versnelling uit zijn 1. Ook de schakel pook heeft met losse stangen geen weerstand bijna, en alle 3 gafels bewegen soepel, zou haast denken te soepel. De motor steunen, de rubber ringen in de schakelstangen zijn al vervangen. Kwaal wordt wel een stuk minder maar toch blijft ie uit zijn 1 knallen met wat geweld. De schakel stang langer of korter verstellen heb ik nog niet geprobeerd. Weet niet of ie dan nog in zijn 2 goed gaat ????
14 jaar
Wat kan er hier dan versleten zijn of wat dan ook........
[url=http://img262.imageshack.us/i/paspoort12...][img]http://img262.imageshack.us/img262/6458/...[/img][/url]
14 jaar
mischien een idee om te proberen, zet de wagen in de eerste versnelling en haal het stangetje eraf, trek vervolgens een paar keer op.
als hij nu nog uit de eerste vesnelling vliegt weet je in iedergeval dat het aan de bak ligt.
blijft hij na herhaaldelijk optrekken wel in de eerste versnelling ligt het aan de stangen of iets dergelijks.
Groeten GJ
14 jaar
o ja als deze foto is gemaakt op het moment dat de versnellingbak in de vrij staat zijn de stangen niet goed de schakelhefbomen horen in de ruststand (vrij) allemaal op een lijn te liggen
14 jaar
alvast bedankt POLLYTHEPOLSTER, ja dat is een goede, was er zelf nog niet opgekomen. zal het zaterdag eens uitproberen. Moet wel ff melden dat met deze kou hij er in blijft de 1ste versnelling. Of olie is nu dikker in de bak zelf. wordt vervolgd
14 jaar
sory voor de late oplossing: achterste motorsteun vervangen, tussen lager, hardy schijven en alle rubbers aan de schakelstangen
, het uit de 1e versnelling schieten was daarmee over, de motor kantelde teveel waardoor die uit zijn 1 schoot, de vMB rijdt nu weer zolas een mercedes moet rijden
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar