Mercedes-Benz Sl-Roadster: motortemperatuur

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 103

Kan er mij iemand aan een elektrisch schema helpen ivm de koelventilators en temp.sensors die in de cylinderkop gem.,ik zou het koelsyst eens willen uitmeten daar de motortemp. in de zomer nogal hoog oploopt.Ik heb reeds visco-koppeling,waterpomp en thermostaat vervangen,temp loopt bij warm weer nog boven 100graden(streepje boven 80).Nu hebben we koppaking vervangen,daarom zou ik voor de zekerheid de sensors en de bedrading eens willen doormeten.Weet er misschien iemand of hier een werkplaatsboek van bestaat.

Thanks in advance.

Peter Sch

Geplaatst door Peter Sch (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

radiateur vervangen zal niet overal warm worden -- gedeeltelijk dicht--de koelventieltors werking is in samen werking met airco-te weining freon

Peter Sch (0) PRO, 14 jaar geleden

Hey Willy,alleerst hartelijk bedankt voor de respons.We hebben de motor vandaag afgewerkt (nwe koppaking) en gestart.Motor draait goed,motortemperatuur blijft nu tussen 80 en 100 graden,maar ik heb nog vragen rond werking visco koppeling,deze kan ik nog steeds tegenhouden rond 90 graden,wanneer draait deze eigenlijk krachtig mee?.Airco heb ik ook korrekt gevud en ventilators werken inderdaad enkel en alleen als de ac is ingeschakeld.Ik heb de radiator eens afgetast en deze voelt overal warm aan.
Tot waar mag de temperatuur meter stijgen wanneer de wagen gewoon ergens stat.staat te draaien?
Ik heb nog een probleempje,wanneer je de wagen na een rit (motor op temp) stilzet en hem na een 20-tam minuutjes terugstart is het precies dat die niet direkt op al zijn cyl. draait maar dit duurt maar heel even en dan draait hij perfekt.Hij doet dit niet met koude motor of als je hem onmiddelijk terug start.

Groeten

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

rond 3000tr/m voelt u een grotere luchtstroom van de schroef komen op +/- 90°C tot bi-metaal op visco uit schakelt ( midden op visco)
de thermostaat open op 85°C op ralentie +/-90°C --aansluiten aan motortester ( scoop) scoop beelden bekijken en co-(landa) regelen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.