Ik ben in het bezit van een mercedes c200cdi uit 2004 handgeschakeld. En ik heb een week geleden mijn auto naar de --- garage gebracht. Motordiagnose lampje brande en ik dacht ik laat hem uit lezen. Want ik had verder helemaal geen problemen met rijden en hij reed als een trein. Nadat ze hem hadden uitgelezen bleek er een scheur in de intercoolerslang te zitten en de temperatuursensor was defect. Ik ben akkoord gegaan voor vervanging..
Nu ik ermee rijd voel ik ineens bij constante snelheid dus rond de 100 120 dat de auto schokt. Op het moment dat ik dan gas geef is de schok weer weg. Maar zodra ik weer constant ga rijden gebeurt hetzelfde. Ook bij cruise control is dit het geval. De auto gaat schokkend vooruit.
Dit was voor de reparatie dus nooit het geval. Ik heb nu voor as vrijdag een afspraak gemaakt met --- garage. Ik ga er gewoon vanuit dat het wat te maken heeft met het vervangen van de intercoolerslang. Of is het toch wat anders. Weet iemand misschien wat de oorzaak ervan is.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt eerder op een LMM probleem of een ARG probleem...
Maar zou niet weten hoe het aan de slang zou kunnen leggen...
Maar zou even wachten op uitlezen van auto.
slang die gescheurd--- hoop en al een half u werk) is en een temperatuursensor (inlaat is ook niet duur ) vervangen plus uitlezen --- is mij inzien wel met een vork gerekent.
optie -een goed universeel garage zoeken of mercedes servicepunt.
@Taib; Namen en prijzen noemen is niet nodig...dat lost het probleem niet op...
dergelijke berichten worden verwijderd.
mvg,
moderator.
[quote=Hans4040]@Taib; Namen en prijzen noemen is niet nodig...dat lost het probleem niet op...
dergelijke berichten worden verwijderd.
mvg,
moderator.[/quote]
Excuses, wist niet dat ,dat verboden was. Maar het blijkt dat de roetfilter waarschijnlijk verstopt is. Dit wisten ze niet zeker. Maar doordat er een nieuwe intercoolerslang inzit heeft de auto meer pk's en de uitgaande lucht komt nu moeilijk vrij door de verstopte roetfilter. Om dit op te lossen moet er een nieuwe roetfilter in. En maar hopen dat daar de oorzaak licht want het kan ook aan de demper liggen in de uitlaat. Het is ook mogelijk om de roetfilter schoon te maken. Hebben mensen hier ervaring mee?
13 jaar
1
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar