heb mercedez benz E 220 CDI: SEDAN 1999 Diesel
startmotor draait wel en de motor draait maar slaat niet aan.
heb kop revisie gedaan en daar na heeft hij niet gestart.
weet iemand wat het kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
om te voorkomen dat je elke dag dezelfde post stuurt zal ik een aftrap geven...
- storingsgeheugen uitgelezen?
- raildruk oke (o-ringen,brandplaatjes)??
- alles 100% op tijd,dus niet 180 graden verkeerd gemonteerd?
- transponderprobleem (accu losgehad?)
- wat doet de motor als je hem (een beetje) lekkers voor houd?
- verstuivers in de diesel laten liggen?
kortom;genoeg zaken te controleren.
succes!
[quote=maarten4874]om te voorkomen dat je elke dag dezelfde post stuurt zal ik een aftrap geven...
- storingsgeheugen uitgelezen?
- raildruk oke (o-ringen,brandplaatjes)??
- alles 100% op tijd,dus niet 180 graden verkeerd gemonteerd?
- transponderprobleem (accu losgehad?)
- wat doet de motor als je hem (een beetje) lekkers voor houd?
- verstuivers in de diesel laten liggen?
kortom;genoeg zaken te controleren.
succes![/quote]
- storingsgeheugen uitgelezen?
EZS- electronic ignitoin switch:
b1060 : fault in cam communication with controle unit n26/9 (special vehiclee multifunction control unit (SVMCU [MSS]))
B1023 : fault in CAM communication with controle unit N32/2 (right front seat adjustment conttrol module with memory)
b1022: fault in CAM communication with controle unit N32/1( left front adjustment controle module with memory)
SAM- signal acquisition and actuation module:
b1482-000 : the cable to component n76(engine and AC electric sucktion fan controle module) or to component M4/3(engine/ac electric sucktion fan) is faulty sort cercuit to ground
ICM- instrument cluster with maintanance interval display:
B1125 : fuel level sencore : open curcuit in signal wire
(flotter in tank is stuk, maar dat was al bekent.. heeft dit echter invleod op het starten?)
- raildruk oke (o-ringen,brandplaatjes)??
raildruk was verkeerd. die is nu correct. dit heeft echter neits uit gemaakt. de fout van de rail druk lag erin dat er een verkeerde stuiver geleverd was. er was een verstuiver in gegaan met 08 als voor laatse nummers . terwijl er 06 in horen.
er staat heir een zelfde mercedes. daar hebben we ook de pomp mee uitgewisseld, kijken of dat uit zou maken, maar dat maakt geen verschil.
- alles 100% op tijd,dus niet 180 graden verkeerd gemonteerd?
de tijd is goed. het is 4 keer gecontroleerd.
- transponderprobleem (accu losgehad?)
de accu is er inderdaad een paar keer af geweest. ik snap dit punt alleen niet helemaal. wat bedoel je met de transponder?
- wat doet de motor als je hem (een beetje) lekkers voor houd?
in het begin hadden we wel het idee dat het hielp. de eerste 2 keer dat we probeerde te starten. maar als we het nu proberen dan maakt het helemaal niet uit. er is helemaal geen verschil.
- verstuivers in de diesel laten liggen?
er zijn 4 "nieuwe"verstuivers in gegaan. deze zijn afkomstig van een blok wat wel gewoon starte.dus dat kan het probleem neit zijn. 1 van de verstuivers bleef alleen wel lekken. er is toen een gereviseerde verstuiver in gegaan.
transponder systeem is de sleutel herkenning. als de auto niet de goede sleutel herkent (doordat bv de accu los is geweest,is de sleutel de goede code kwijt). Hierdoor kan het zijn dat de motor het brandstofsysteem niet vrijgeeft. gezien de fouten in het EZS denk ik dat je de sleutels opnieuw moet inleren...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar