Mercedes-Benz 220: automaat komt niet uit Parkstand.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: cdi

Goededag hopelijk kan iemand me helpen.
merc e 220 cdi bj 2000 met 200.000 op de teller schakeld niet meer na 3 weken in de sneeuw stil gestaan te hebben.
Na 3 weken start ik de auto en kreeg meteen een esp/bas error en hij gaat niet uit zn park stand.
Nu na een beetje rondbellen heb ik hem maueel uit de park stand gekregen door een schroevendraaier te stoppen in de middenconsole onder de 1 stand waar een gat zit om dit te doen.
Ik ben gaan rijden of de auto nog wel schakeld en dat deed ie, na een half uur was de error vanm esp/bas weg en niet meer terug gezien.
Nu heb ik de olie van de automaat laten vervangen en de computer uit laten lezen en die geeft geen fouten.

Nu blijft ie toch elke keer nog in de park stand staan en hij released niet wanneer ik de sleutel in het contact stop.
En ik zou zo graag weer onbezorgt er mee willen rijden.
wie oh wie heeft de oplossing of een nuttige bijdrage hiervoor.

Vriendelijk bedankt alvast.

Marvon

Engeland
Ik heb de auto zelf net 4 weken geleden ingevoerd in Engeland

marvon

Geplaatst door marvon (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Op de rem trappen?

marvon (0), 13 jaar geleden

was het maar zo makkelijk......nee dat heb ik gedaan zoals gewoonlijk.

toch bedankt.

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Gaat de pal die de pook vrij moet geven wel soepel? Al vaker gehad dat deze door troep en stof gewoon (te) zwaar ging.

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

zit je aan de goeie kant in de auto ?? ( sorrie geintje )..

Ik heb dit ook gehad met mijn C220 D.
als ik het goed herinner zit er ergens iets van een schakelaar op het rempedaal die het signaal
geeft naar de blokkering op de bak.
( is alweer een jaar of 6 geleden overigens )

zou even moeten kijken tussen oude papieren naar de factuur, dan zou ik het wellicht kunnen omschrijven.

dannybenz (0), 13 jaar geleden

remlichtschakelaar al vervangen?als deze foute signalen geeft naar boite en moteursturing
krijg je gekke problemen.......(is dus niet alleen voor stoplichten)

marvon (0), 13 jaar geleden

ik zit aan de goede kant ja in de auto. daarom wil ik hem graag nog langer gebruiken.;););)

de pal gaat vrij makkelijk , geen stof ,cola of anderen dingen erin.

De schakelaar , das een hele goeie , daar kom je niet zo makkelijk op, dank u allen!!!!!!!!!!!!

Ik heb de auto opgehaald bij de garage, die het niet kon vinden (geen officieele merc garage) en nu begin ik toch te twijfellen of er geen andere versnellingbak in moet.
Weg rijden gaat niet van harte (nog steeds de schroevendraaien om de park te releasen erin) , het rijd, maar moet meer toeren maken als ik weg wil komen , dit geld ook voor de achteruit.
Eenmaal op weg rijd het best aardig , hij bonkte 1 keer met het overschakelen naar de volgende versnelling , dit is nieuw voor mij.

Er is me geadviseerd om naar een versnellingsbak specialist te gaan wat ik waarschijnlijk ga doen.

Kosten gereviseerde bak 800 pond. vervangen 200 pond . euro wisselen naar ponden 1.2 aaaaaargh.
1250 euris is dat het wel waard?
De motor verbruikt bijna geen olie en rijd best zuinig........eigenlijk rijd ie normaal heerlijk

Dank u allen voor jullie bijdrage.

Marvon

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

idd de remlichtschakelaar was het toen, die hebben ze vervangen.

Marvon, het bonken van de bak : laat de olie incl filter eens vervangen, bak goed laten spoelen dat echt alle ouder rotzooi eruit is.
de termijn van olie wissel is 60.000 km bij de automaatbakken.

( filters scoren via eBay ;-) )

johan5503 (0), 13 jaar geleden

mij c had het zelfde als het goed is loopt er een mechanishe kabel can je contact slot naar je pook en die is verot durf ik op te wedden

marvon (0), 13 jaar geleden

allen bedankt voor jullie recties.

helaas was de kabel de schakelaar en de eventuele cola niet het probleem.
Het probleem was de middenconsole, ik weet de nederlandse vertaling niet goed, maar goed het was een duur grapje...dus laten vervangen en dan ook maar meteen de olie en filter laten vervangen van de bak, ook de pakking want het lekte olie..
Rijd weer perfect.............zucht...................totdat ik toch weer de abs bas esp error krijg na 15 minuten rijden.
Er is mij verzekerd dat dat er niets mee te maken heeft en dast het een nieuw probleem is.
Dus alles werkt als ik hem start en wegrijd , na 15 minuten krijg ik abs bas esp error.
woensdag ga ik maar naar de merceders garage om de fouten te laten uitlezen.
De fouten zijn niet zichtbaar als ik binnen de 15 minuten na het starten van de auto de test ergens anders heb laten doen.

zucht zucht

iemand een idee?

thankx

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Die foutmelding kan vanalles zijn. Uitlezen is idd het beginpunt.

marvon (0), 13 jaar geleden

computer uitgelezen en de conclusie........remlichtschakelaar defect.

Bedankt allen voor jullie informatie.

dannybenz (0), 13 jaar geleden

wat had ik weer gezegd.....remlichtschakelaar is eigenlijk heel wat meer dan het woordje zegt

marvon (0), 13 jaar geleden

jep , helemaal gelijk.
gelukkig voor mij heeft de garage alleen 10,51 gerekend en niet het uitlezen en het werk ervoor.
Ik dacht al dat ik helemaal gek werd want ik hoop er nog wel ff mee rond te toeren hier in engeland.

dus thanks dude

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.