Mercedes-Benz 190: Niet starten na rit met paardentrailer

Bouwjaar: 1989

Type 190d; 2.5; automaat.

Ik heb een eigenaardig probleem: Bij normaal gebruik zijn er geen start problemen. Als er met de paardentrailer (beladen) is gereden, wil die sinds kort niet meer starten. Na heel lang wachten doet hij het weer. Wat ook twee keer hielp (maar dat kan toeval geweest zijn) was het starten mbv een tweede accu. De accu is echter niks mis mee. Bij het gloeien heb ik gewoon spanning. De oplaad spanning is OK. Wij denken nu dat er "iets" te warm wordt door het rijden met de trailer. Immers na wachten (afkoelen?) doet hij het weer. Misschien een soort start beveiliging na oververhitting? Herkent iemand dit?

groet

BasH

Geplaatst door BasH (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ahavelaar (0), 18 jaar geleden

hallo
graag iets meer info. de auto heeft geen startbeveiliging.
doet de startmotor het niet of wil de motor niet aanslaan
met vr. gr. Arie

BasH (0), 18 jaar geleden

Hallo Arie,
Bij het omdraaien van het contact (gloeien) branden alle lampjes die moeten branden. Daarna doordraaien contact en alleen nog "klik". De startmotor doet het dus niet. Het lijkt erop dat de automaat niet in de P-stand staat. Dan start hij namelijk ook niet (maar dat hoort zo).
groet, Bas

ahavelaar (0), 18 jaar geleden

Hallo Bas
Het lijkt erop dat de startblokkeerschakelaar weigert als hij
erg warm wordt. Het kan zijn dat de schakelaar slecht is en
dus vervangen moet worden. Het kan ook zijn dat het probleem
wordt veroorzaakt doordat de automatische versnellingsbak
te heet wordt bij het trekken van een aanhanger. Dit kan
verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat het oliepeil
in de bak aan de lage kant is / de oliekoeler kan verstopt
zitten / de radiateur van de auto waarin ook de oliekoeler
zit kan aan de buitenkant te veel vervuild zijn zodat er
niet genoeg lucht door heen kan blazen en het kan ook zijn
dat de oliedruk van de bak te laag is. Hierdoor blijft de
automaat als het ware steeds een beetje slippen waardoor
de automaat extreem heet kan worden. Zoals je ziet moet
er nog al het een en ander gecontroleerd worden. Succes
met vr. gr. Arie

ps. ik ga ervan uit dat de aanhanger niet te zwaar is voor
de auto.

BasH (0), 18 jaar geleden

Bedankt Arie,
Ik ga met deze informatie aan de slag.
(de aanhanger is inderdaad niet te zwaar voor de auto)
groet, Bas

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.