close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: noodloop

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270 cdi

ben net in het bezit van en w211 e270 cdi 170000 km met de caravan naar spanje gaat in noodloop opnieuw starten en weer rijden gaat goed maar naar enige tijd weer noodloop maar automaat slecht schakelen in spanje naar de dealer om uit te lezen stuurcomputer automaat kapot nieuwe gekocht en klaar weer goed mee te rijden tot de terug weg geen vermogen bij de dealer kat schoongemaakt en weer nieuwe tot 200 km later noodloop eenmaal in nederland lmm vervangen volgens dealer maar nog steets naar aantal km weer noodloop wat kan het wezen help

Geplaatst door

grijpiee (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is het kleppensysteem in HET INLAATSPRUITSTUK gecontroleert op werking en of het latje er niet afgevallen is van een der klepjes-- indien dit systeem niet goed werkt schakelt uw automaat ook niet goed meer en de luchtmassameter geeft ook verkeerde signalen (gaat ook dan in noodloop ) naar de cdi stuurdoos --druksensor ( turbo laaddruk) in inlaat eventuweel vervangen

willy9 0
badge

15 jaar

goedendag willy9 de automaat schakelt nu goed maar gaat nu nog steets in noodloop egrklep vervangen kats zijn gespoeld nog steets in noodloop mapsensor vervangen help niet

grijpiee 0

15 jaar

laat de dealer goed diagnose stellen niet alleen foutcode's uitlezen maar ook data bekijken of de EGR klep wel werkt etc.

Peter087 0
badge

15 jaar

welke foutcode's zijn het -- daar in noodloop gaan door verschillende oorzaken kan gebeuren en zoals PETER O87 schrijft ook data bekijken

de voorste katalisator aan het uitlaatspruitstuk is deze gecontroleert of hij bij temperatuur niet los komt en de uitlaat opening niet afsluit zodat hij zijn gassen niet kwijt kan met als noodloop tot gevolg

optie-- elect bediening turboklep op werking nazien en stang op klemming ( is een terug roep actie van mercedes geweest en is heden nog een open aktie mee ik )vragen aan dealer of er nog geen KDM meer open staan op deze wagen

willy9 0
badge

15 jaar

Goeden dag,
Heb hetzelfde gehad met mijn e 270 cdi. Na drie mercedes dealers te hebben gezien in duitsland,
heeft de laatste mijn luchtfilter vervangen en lucht massa meter gereinigt.
Daarna heb ik geen last meer gehad.

Dus probeer het.

mamimo 0
badge

15 jaar

hey ik hheb ook gehad bij mij was darmpje gesheurd die naar het turbo gaat controleer al die kleine slangen veel succes.

anise 0

15 jaar

hier ben ik weer ik heb de auto terug van alles vervangen turbo slangen huis zat scheur in van de turbo slang temparatuurzender inlaat zat olie op vervangen net als de temp voeler van de luchtmassa meter maar naar dat ik de caravan der achter hing gaaf hij naar 40 km weer geen vermogen geen lampje branden op het dashboard gekijken met en bosch kast kts 650 gaaf aan p2341 en p2121 wat is der vervangen hier de lijst
egr systeem
turbo slang met huisje
luchtmassa meter
teparatuur zender inlaat
katalysators
inlaat spruitstuk met reel en klepjes
slangetjes turbo
help help

grijpiee 0

15 jaar

beslist na te zien (demonteren voorste kat inwendig element los)

zit voorste katalisator niet los (aan het uitlaatspruitstuk motor)dat hij op een zekere tijd de uitlaatopening afsluit zodat de uitlaagassen niet voldoende weg kunnen gevolg noodloop ----komt zeer veel voor

willy9 0
badge

15 jaar

ik heb net voorste kat los gemaakt zit vast der zit geen beweging in.
maar gaat in noodloop als ik 100 km per uur rijd met caravan nu als ik zonder caravan rijd niets aan de hand koppel ik de caravan der aan gaat hij spontaan in noodloop kan naar 10 km zijn maar ook naar 100km ga ik harder rijden ongeveer 120 dan niet maar +/_ 100 gaat hij zeker in noodloop wordt wel beter maar de kosten ook bij de dealer ook mercedes garage ij en kennis uitgelezen de 4 de keer voor p code dat is p2341 p 2121 uitlaatgas verversing bij alle 2 de code

grijpiee 0

15 jaar

optie- (een gok ) als ge de stekker eens afgekoppeld laat van de caravan kan u zo niet eens proberen (mag wel niet ) vermits het zonder caravan geen problemen geeft en er al zoveel is vervangen en gecontroleert

willy9 0
badge

15 jaar

ik ben nog aan het tobben hier bij de mercedes dealer weer geweest maar nog niet gevonden nu denken ze de turbo regelaar

grijpiee 0

15 jaar

Controleer of er vaccuum staat op de turbodrukregelklep.
Vacuumleiding komt van de rembekrachtiger waar een verdeelklepje zit. hiervandaan gaat de dikke leiding naar de vacuumpomp voorop de motor.
Vacuum bij de turboregelklep moet c.a. 0.8 bar onderdruk zijn, zo niet ( en de rembekrachtiger werkt normaal ) klepje op de bekrachtiger loshalen en controleren op verstopping, desnoods met een klein boortje (3 mm) loshalen.
Probleem ontstaat vaak als gevolg van een defecte EGR klep ( wordt ook vanaf de verdeelklep op de rembekrachtiger gevoed ) EGR klep wordt vaak uitgeschakeld door de vacuumleiding los te halen waardoor er vuil opgezogen wordt ( indien niet juist "afgedopt" ).

hodejong 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.