Mercedes-Benz 108 cdi: noodloop bij intrappen koppeling

Bouwjaar: 2000

Als ik onder het rijden de koppeling intrap gaat mijn vito 108 cdi uit 2000 in de noodloop (niet meer dan 3000 toeren) , als ik deze weer loslaat gaat ie weer als een speer. Wie o wie kan mij helpen.

wyly

Geplaatst door wyly (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Autobedrijf Luik B.V. (0) PRO, 20 jaar geleden

Dit is een standaard ingebouwde beveiliging,

ten eerste om de koppeling te sparen en ten tweede wie wil zijn auto nou met ingetrapte koppeling een bult toeren laten maken, zie ik het nut niet van in.

wyly (0), 20 jaar geleden



Ik bedoel als ik bijvoorbeeld 3500 toeren rij en ik wil opschakelen en ik trap de koppeling een klein beetje in dan is het net of er een klep dichtslaat. De moter gaat niet verder dan 3000 rpm. als ik de koppeling los laat gaat ie weer als een raket.

Autobedrijf Luik B.V. (0) PRO, 20 jaar geleden

Dat is precies wat ik bedoel, zo gauw jij je koppeling intrapt en dat hoeft maar een klein stukje te zijn. Dan ontlast jij een schakelaartje die een signaal aan jouw motormanagement door geeft. Zo gauw hij het signaal krijgt koppeling wordt ingetrapt dan wordt het toerental automatisch begrend op 3000 tpm.

Maar normaal laat je het gas toch ook los bij het schakelen.??

wyly (0), 20 jaar geleden



Je begrijpt me niet,

Als ik wil schakelen dan slaat het toerental meteen terug, als ik het pedaal aanraak is het net alsof ik heel hard afrem op de moter terwijl dit toch lekker soepel moet kunnen?

wyly (0), 20 jaar geleden



Probleem is opgelosd, het combieinstrument was kapot, dit vervangen (duur...)en alles werkt weer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.