heb een raar iets, vito slaat op noodloop tot 3000 toeren en trekt voor geen meter. heb een diagnost eraan gehangen en krijg het volgende.
P0105 Druksensor B28
P1481 Gloeibougie Storing
P1221 Can ontvangst van ASR/ETC/ESP
P1470 Laaddruk Controle
als ik hem start dan gaat ie dus naar 3000 toeren, trap ik de koppeling ff in en laat die los dan schiet het toerental flink omhoog maar als ik hem dan ff stationair laat lopen dan gaat ie weer in 3000 en dan werkt dat via de koppeling niet dan als ik die dan intrap verandert er zeer weinig in toeren pas als ik de auto op slot doe en weer open kan ik weer ff gassen. ik reed de snelweg op en reed verder prima sta bij de stoplichten te wachten en hoppa weer noodloop.
heb koppelingsschakelaar al doorverbonden dat is het dus niet, heb regelklep turbo vervangen dus ook niet.vacuumklep op turbo werkt en zakt niet terug. alle vacuum slangen gecontroleerd en doorgeblazen. heb normaal vacuum via vacuummeter alhoewel ik wel de bekrachtiger hoor zuchten als ik het pedaal intrap ? egr eraf gehad en schoongemaakt, inlaatspruitstuk was weinig aan te zien. turboslangen zijn niet gescheurd ook niet die ene met extra bescherming erover. tank eronderuit gehad en binnenwerk gereinigd en slangen doorgespoeld. filter vervangen. injector reiniger in de tank. uitlaat blaast stationair voldoende lucht eruit weet alleen niet wat er gebeurt als je gasgeeft heb zo 123 niemand in de buurt. wat me wel opvalt is bij stationair dat het naar roet ruikt maar ik zie geen zwarte rook eruit komen. wat ik weet is dat ze goedkope diesel hebben getankt. filter opengemaakt en binnenin het midden zat wat bruine zooi vandaar ook de tank ff gereinigd maar daar zat niet veel rommel in. verder nog rubbers nagekeken van de drukregelaar op de rail die waren als nieuw. slangetje druksensor is ook open.
zou ik nog wat vergeten zijn? wat me niet aan staat is dat ruiken naar roet zou de kat dan toch op de een of andere manier verstopt zijn. ?
oja als ik alle codes wis dan komt meteen die p0105 terug zonder dat de wagen loopt. en weet iemand wat die B28 erachter inhoudt.
fijne feestdagen alvast en een probleemloos 2012
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vervang de druksensor en kontroleer de aansturing van de turbo met een STAR . Kijk vervolgens naar de werkelijke waarden van drukwandler .
Hopelijk ben je hier iets mee , maar je zal wel gebruik moeten maken van degelijk uitleesapparatuur en niet enkel foutcodes wissen . suc6
[quote=frans49]Vervang de druksensor en kontroleer de aansturing van de turbo met een STAR . Kijk vervolgens naar de werkelijke waarden van drukwandler .
Hopelijk ben je hier iets mee , maar je zal wel gebruik moeten maken van degelijk uitleesapparatuur en niet enkel foutcodes wissen . suc6[/quote]
was idd de druksensor die de oorzaak was.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar