Mercedes-Benz 230: Oldruk varieert bij stationair draaien

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2300 E

Bij stationair trilt de oliedrukmeter.
Bij meer dan 1000 toeren, staat de oliedruk altijd op max (3 bar).
bij stationair 'wiebelt' de meter af en toe.
Het wiebelen lijkt samen te vallen met motortrillingen. het schijnt dat ik 1 cilinder heb waar de kleppen niet goed sluiten (drukverlies), is daar een verband tussen de (wisselende) oliedruk en het niet goed werken van (hydraulisch) gestuurde kleppen in de ene cilinder?

Deeben18

Geplaatst door Deeben18 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 230? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

marcel6979 (0) PRO, 16 jaar geleden

hoeveel is je oliedruk bij stationair?

Deeben18 (0), 16 jaar geleden

bij een koude motor gewoon 3 bar (max), bij een flink warme motor varieert het van 3 naar een terugval naar 2 - 2,5

forehand (0), 16 jaar geleden

niks aan de wekker, 2-2,5 is mooi,probeer ff de contackten schoon te maken

marcel6979 (0) PRO, 16 jaar geleden

ja oliedruk is perfect.
het wiebelen van je meter gaat waarschijnlijk samen met het inhouden van de motor als ik het goed begrijp?
dus dat klopt dan wel(wiebelende meter)omdat je motortje niet mooi loopt.
heb je compressie gemeten?
als je klepstoters vervuild zijn kan het zo wezen dat je kleppen iets open blijven staan(drukverlies)
dan eerst proberen met toevoeging bij je motorolie om ze te reinigen.
kan natuurlijk ook zijn dat je kleppen of zittingen daarvan verbrand zijn,of versleten/vastzittende zuigerveren.
maar dan moet je wel zeker weten dat het dus je klepstoters zijn....

Deeben18 (0), 16 jaar geleden

Marcel, goede tip iv, wiebelen meter, zal eens reiniger voor klepstoters proberen.
Heb behoorlijk drukverlies op cilinder 2. Als ik de oliedop erqf schroef met draaiende motor, komt er behoorlijk veel druk uit de opening. Denk je dat de kop ergens lekt, en dat ie mijn kleppen van cilinder 2 daardoor verkeerd aanstuurt?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.