Mercedes-Benz 190 e: oliedruk

Bouwjaar: 1990

mijn oliedruk bij koude start is normaal 3 bar
Bij stationai draaien is deze nog een 1.7 bar
Plots van de ene dag op de andere begon de meter van de druk alle gekke sprongen te maken.
Garagehouder dacht eerst dat het de zender op het filterhuis was.
maar de druk ging naar beneden en weer omhoog tot vorige week hij helemaal wegviel en de motor geen smering meer kreeg.
Heb dan valfje bover het karter uitgedraaid en er zat geen vuil in.
garaghouder heeft nu ook de pomp vervangen alhoewel deze nog goed leek maar wilde geen risico nemen met dit aantal kilometer namelijk (602.000 km)zelfs het pomphuis was niet ingelopen en nog volledig in takt.
bij het starten 3 bar druk bij rijden viel de druk weer volledig weg.
Nu hebben we het filterhuis gedemonteerd en zagen dat de filter praktisch geen olie kreeg.
In het filterhuis zit ook een valf die we er hebben uitgehaald waar weliswaar vuil aan kleefde.
Zou dit de mogelijke boosdoener kunnen zijn voor die drukschommeling?
Straks zetten we een nieuwe filtersupport zodat alles vervangen is wat de oliedruk aangaat.
Hopende op goed resultaat

EAGLE2427

Geplaatst door EAGLE2427 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

mr-moh (0) PRO, 19 jaar geleden

Beste kerel, voor een goede oplossing moet je eerst heel goede info over je onderwerp geven.Nou klopt de: 190e 2005 niet, en dat hij 602.000 km. heeft gelopen klopt ook niet. Graag betere info,mvg.

EAGLE2427 (0), 19 jaar geleden

ONDERTUSSEN IS HET FILTERHUIS VERVANGEN.
DE DRUK VALT NIET MEER WEG MAAR IS NOG STEEDS TE LAAG 1 BAR

mr-moh (0) PRO, 19 jaar geleden

Nou de bouwjaar is 1990 en de wagen heeft 602.000km. gelopen dan mag je je zelf een gelukkige rijder noemen. Dat er nu weinig oliedruk is komt nl. door dat de drijfstanglagers versleten zijn en net te veel speling heeft waardoor de olie er te makkelijk erlangs komt. Normaal gesproken moet er geen speling zijn als ze goed zijn waardoor de olie veel meer kracht nodig heeft om erlangs te komen. Ik zou zeggen reviseren de motorblok dan kan die weer een half milj. km. MVG.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.