Beste,
Enkele weken geleden begon mijn oledrukmeter allerlei gekke sprongen te maken.
De garagehouder dacht eerst dat het de zender op het oliedrukfilterhuis was maar bij koude start gaf deze 3 bar aan
Bij het stationair draaien gaf hij zowat 1.7 bar aan wat normaal leek met een kilometerstand van 602.000 km (zeshonderd en tweeduizend kilometer)
Daar we de distributieketting hadden vervangen was het mogelijk dat er vuil in het valfje boven het karter zat .
Bij het demonteren leek dit echter helemaal netjes.
De garagehouder heeft ondertussen de tandwielen van de pomp vervangen het huis van de pomp was niet ingelopen dat bij deze kilometerstand wel eens had gekund.
Bij het opnieuw starten een druk van 3 bar bij het rijden viel de druk weer volledig weg waardoor de motor geen smering meer kreeg.
Toen we de filter er afnamen zagen we dat deze maar heel weinig olie kreeg.
We demonteerde het filterhuis waarin er ook nog een drukventieltje zit.
Dat ventieltje was wel vuil.
Zou dit de boosdoener geweest zijn van het verminderen en wegvallen van de druk.
Ondertussen monteren we een nieuw filterhuis zodat praktisch alles vervangen is wat met de oliedruk te maken kan hebben.
hopende dat het lukt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit zijn wel symptomen van een lekke koppakking..
DE KOPPAKKING IS ONLANGS NOG VERVANGEN
19 jaar
dat is zo wel duidelijk....
Arnold
Geef je iemand een mogelijk antwoord op zijn vraag,krijg je schreeuwend een antwoord terug alsof je iets verschrikkelijk fout heb gezegd,vreemd hoor!!
Hans
Ik vergeet dikwijls mijn capslock af te zetten sorry hoor
mvg
19 jaar
het probleem is voor een groot deel opgelost namelijk de kettingspanner is nu ook vervangen en daardoor is de druk terug 1.7 bar bij stationair draaien en 3 bar bij rijden.
19 jaar
Veel hoger zal de oliedruk ook niet worden gezien de kilometerstand.
Op naar de miljoen zou ik zeggen.
Hans
Ik heb een Mercedes E190 uit 1990 maar dan met 4 versnellingen en heb precies hetzelfde probleem. Als ik aan het rijden ben is er niets aan de hand; druk is 3 bar en toerental is naar wat k kan merken regelmatig. Maar als ik moet stoppen voor een stoplicht, gaat met het remmen mn oliedruk omlaag, soms wel naar 1 bar. Daar mee gepaard gaat dat mn vermogen wegvalt en de motor afslaat. Ik heb verder geen probleem met opnieuw opstarten. Wat me ook opvalt is dat de druk dieper valt naarmate ik langer aan het rijden ben. In het begin zakt ie net iets onder de drie. Na een paar keer remmen tot de 2 en later dus ook naar 1 bar. Misschien dat dit te maken heeft met de temperatuur van de motor die natuurlijk warmer wordt naarmate ik langer rij. Ik wil ook nog een kanttekening zetten bij dit verhaal. Ik reed al met dit probleem en heb toen de bougiekabels vervangen om het probleem hiermee op te lossen, althans dat dacht ik. Mijn bougiekabel was ook daadwerkelijk kapot want je zag af en toe het vonkje overspringen naar het motorblok, bij hogere toerentallen pakte hij de cilinder vaak wel goed mee. Naar mijn mening was dit de verklaring van het probleem: 1 cilinder die niet mee doet zou verklaren waren om de oliedruk zakt en de motor afslaat. Maar ik heb er dus nieuwe bougiekabels inzitten en hij slaat nog steeds af. Ik moet wel toegeven dat ie nu minder snel afslaat. Ik hoop dat iemand kan vertellen waar t probleem zit, want het schokken van de auto en het afslaan is echt irritant!
Alvast bedankt,
Alexander
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar