Hallo,
Ik heb een Mercedes 200 diesel uit het jaar 1991, en vraagt mij eigenlijk af wat het oliedruk metertje nou precies inhoud.
Wat betekent het nou als ie op 3 blijf of zakt naar 2 of wel naar 1.
Dit wil ik nou wel eens precies weten, ik heb meerdere MB's gehad, waarvan de sommige naar 2 of de ander die op 3 bleeven staan.
Maar ik zelf geen verschilt voelde in de motor.
En heb ook een MB gehad waarvan als je het contact aan zette, dat ie al op 3 sprong terwijl de auto niet eens draaide, terwijl dat na het starten hoort te zijn.
Wat een knoeierds he op de wereld?
Alvast bedankt.
Mvg,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Andre,
aan het oliedruk metertje kun je zien wat de oliedruk is. Logisch he?
Belangrijk , want als de druk te laag is heb je onvoldoende smering .
Dan zijn er delen aan revisie toe.
en als je een auto hebt waarvan de meter meteen op 3 bar springt zodra je het contact aanzet , is die auto inderdaad van een knoeier geweest.
mvg,
Hans.
Die van mijn springt ook gelijk op 3 zonder dat ik me motor aan zet sommige monteurs zeggen dat het een massa probeem is maar het kan geen kwaad zeggen ze :)
19 jaar
Als de meter meteen naar 3 springt heb je geen oliedrukmeter maar een extra 'contact aanduiding'. Wat er dan in het verleden is gedaan is dat deze inderdaad ergens met massa is verbonden.
Totaal onzin dus, men deed dit in de wat meer schimmige handel net zoals de achterasolie in versnellingsbakken om het lagergeluid ietswat te dempen.
Oliedruk hoort bij alle motoren vrij vlot naar de 3 te springen bij een nog koude motor.
Warm kan dit nogal varieeren, vuistregel is echter wel dat de druk onder geen beding onder de 0,5 bar mag komen.
Dit om uiteraard motorschade te voorkomen.
Komt de oliedruk bij koude(start) motor moeizaam tot onder de 3 dan is dit een duidelijke indicatie dat er iets met het smeersysteem mis is en actie geboden is.
Das duidelijk,
Die van mij gaat bij koude motor naar 3 (direct).
En bij warme motor (lange rit) naar 2 of iets minder.
Dat is dan duidelijk.
Bedankt voor het informatie.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar