het olielampje brandt af en toe.
vooral op langere afstanden.
het oliepeil in elke keer in orde.
vorige week zijn we zonder problemen nog naar parijs gereden.
het lampje heeft 2 x gebrandt.
de motor is geflushed en er is nieuwe olie op gedaan, maar nog het probleem.
kent iemand dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sensor niet goed, of je oliedruk is te laag.
Laat de oliedruk meten dan weet je welk van de twee mogelijkheden het is.
thnx! het service station zegt dat er een grijze waas in het motorblok zit. hoe kan ie dat nou zeggen als ie nog niet eens in de motor gekeken heeft.....?
als de oliedruk te laag is, is dat probleem dat makkelijk op te lossen?
de A-klasse staat nu bij de handelaar ivm garantie.
hopelijk lost ie dit probleem netjes op, en worden we niet belazerd....
kan ik naderhand niet naar een mercedes-dealer/garage om dit door te laten meten?
of is het niet zo simpel?
14 jaar
Ja hoor, zo makkelijk is dat. Iedere garage (dealer of universeel) met een oliedrukmeter en de juiste aansluiting kan dit meten.
Zorg dan wel dat de motor goed warm is.
Repareren indien de druk te laag is, wordt een ander verhaal. Daar moet de motor voor open.
ik hoop maar dat het goed opgelost wordt.
zal deze week wel te horen krijgen wat er aan de hand was.
bedankt voor je reactie!
14 jaar
vandaag bericht gehad.
de sensor is vervangen.
hopelijk is het nu opgelost.
14 jaar
probleem van het olielampje opgelost.
alleen nu doet de centrale vergrendeling vreemd.
en de verlichting van het dashboard doet het niet.
zekeringen nagekeken, maar die zijn in orde......
14 jaar
Je zou bijna gaan denken dat ze onder/achter het dashboard aan het rommelen zijn geweest.
Wat doet het olielampje nu? Aan bij contact aan? En uit als de motor start?
En als je de draad van de oliedrukschakelaar met draaiende motor aan massa hangt?
Of voor de zekerheid toch maar even de oliedruk laten meten.
het olielampje is aan als ie op contact staat. bij starten gaat ie aan en ook weer gelijk uit, zoals het hoort.
vandaag bij de garage geweest die heeft de meldingen die hij kreeg bij doormeten afgemeld (9meldingen).
ik neem aan dat als er iets niet in orde is, gewoon de melding op mijn dashboard weer verschijnt.
morgen weer terug want de achterklep kunnen we niet sluiten met de sleutel .....zou dat het probleem zijn?
wat je bedoeld met de draad van de olieschakelaar begrijp ik eerlijk gezegd niet, sorrie.
maar als ze achter het dashboard zijn geweest, dan moet ik binnen de kortse keren toch weer problemen met de olie krijgen?
en het lampje brandt, dus hebben ze daar niet mee geknoeit????
14 jaar
Nou, ze kunnen het olielampje aan het dynamo-lampje hangen. Lijkt net of alles werkt.
De oliedrukschakelaar maakt aarde als de druk te laag is. Met alleen contact aan en motor uit: draad van de schakelaar af halen, olielamp moet uit zijn. Aarde maken met de draad dan moet de lamp gaan branden. Dat is een controle om te zien of de oliedrukschakelaar de lamp aan stuurt.
Gaat de lamp niet uit of niet branden dan is er gerotzooit.
Of toch maar even met een analoge meter de druk (laten) meten.
Wat bedoel je met "meldingen afgemeld (9meldingen)". Alleen maar resetten en verder nergens naar kijken?
Vraag eens welke meldingen dat allemaal waren en plaats die.
wat die meldingen betreft dat weet ik zo niet, zou ik even na moeten vragen.
denk idd dat ze alleen gereset hebben.
ik ga zometeen een mercedes dealer/garage bellen.
neem aan dat die kunnen zien of er gerotzooit is........
dan kunnen ze ook het probleem met de centrale deurvergrendeling oplossen en het lampje van het dashboard.
wat baal ik hier van, we hebben de auto sinds 17 juni!
14 jaar
Lid van de ANWB? Neem eens kontakt op met de juridische dienst.
zal ik eens doen, thnx!
14 jaar
vandaag bij een garage geweest.
en wat blijkt..........er is idd geknoeid!!!!
ze hebben het draadje van de olielamp verbonden met het draadje van de ABS!
ben laaiend, en heb de verkoper gebeld.
de auto gaat vanavond terug en we krijgen ons geld terug.
ik ben je erg dankbaar voor de tip!!!
BEDANKT het scheelt ons duizende euro's als we er mee zouden blijven rijden, ben je eeuwig dankbaar.
groetjes Debbie
14 jaar
Ik had al zo'n gevoel.
Heb je kosten gemaakt? Huurauto's, taxi's, openbaar vervoer, onderzoek bij derden, kilometerkosten bezoek garage(s), wat dan ook?
Zorg dan dat je buiten de aanschafprijs ook die kosten terug krijgt.
Bij de rechter worden er zelfs schade vergoedingen en rente over de kosten en aanschafprijs toegekend in dit soort gevallen.
En dan lopen de kosten voor de verkoper heel hoog op - advocaten, kosten rechtzaak, negatieve reclame, etc. etc.
En dan hebben we het nog niet over een veroordeling wegens oplichting.
Is de verkoper aangesloten bij de BOVAG? Zou ik melding van dit gevalletje maken.
Want die auto wordt gewoon aan een volgend slachtoffer verkocht. En die merkt dan in 1e instantie niets, tot de motor in elkaar loopt.
ik heb idd kosten gehad.
ben naar een servicestation geweest en die heeft de motor geflushed (goed geschreven? weet je wat ik bedoel?)
125 euro, die kosten vergoed hij gelukkig.
het is geen BOVAG, helaas.
ga wel negatieve reclame maken, ben maar niet bang.
groetjes debbie
14 jaar
Melden (das geen aangifte) bij de politie. Als er meer van die klachten komen weten ze hem wel te vinden.
Zou mooi zijn als er foto's zijn gemaakt van het knoeien. Video van het dashboard zoals de auto nu is waarop je de motor start helpt ook.
Een professional herkent deze truuk als het abs-lampje (en oliedruk) vertraagd uitgaan na het aanslaan van de motor.
Het mooiste is om nu nog even de auto bij de politie te laten zien. Kunnen ze met eigen ogen constateren dat er geknoeid is.
Ik zou alleen contant geld accepteren te samen met een vrijwarings-bewijs en dan pas de sleutels en de papieren afgeven.
Overmaken per bank geeft geen zekerheid, dat kun je terug draaien en zie dan maar eens je geld te krijgen.
tjonge jonge wat een verhaal.... en onze collega's maar hard werken voor de eerlijke centen! zulke bedrijven verpesten het voor de rest....
Ja, en dan is het maar goed dat ze zulke grote fouten maken (dashboardverlichting, centrale vergrendeling), want anders kom je er niet zo makkelijk achter. En hoeveel slachtoffers stellen hier geen vraag?
tja,deze "monteurs" worden steeds creatiever met doorsolderen en zelfs tijdrelais op abs lampjes.... maar het vervelende is dat mensen die hard voor hun geld werken en een nieuwe auto kunnen kopen,zo bedonderd worden door dit volk. al zitten er soms ook wel eens vragen tussen die van tervoren allaaaannnggg duidelijk hadden kunnen worden dmv een technische keuring.
naam autohandelaar goed bekend maken zodat hij geen ander mensen meer kan bedriegen.
deze zijn de naam monteurs niet waardig maar bedriegers
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar