auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 280: Ontsteking W123 280 TE 1983

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: M110

Hallo allemaal.
Ik heb een vraag over de elektronische ontsteking van een W123 280 TE uit 1983.
Ik probeer de ontsteking af te stellen met een stroboscoop.
De auto loopt prima, maar omdat er binnenkort gas in komt, wil ik toch de ontsteking afstellen ivm backfire.

aangezien de motor gewoon loopt , verwacht ik dat de ontsteking ergens rond 32 graden zit bij hoog toerental.
Maar het vreemde is dat ik de schaalverdeling op die poelie helemaal niet zie.
Verder onderzoek wijst uit dat wanneer de poelie op nul graden staat cilinder nummer 1 helemaal niet op BDP staat. Conclusie: de poelie zit niet goed op de auto?
Vraag: hoe weet de ontsteking op welke positie de motor staat? Haalt ie dat uit de verdeelkap of van die sensor die naast de poelie zit?
Want het is wel wonderlijk dat de motor gewoon wel loopt!

Geplaatst door

munjoz (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probleem is opgelost.
De schijf die achter de schijf met de gradenverdeling aan de krukas zat, bleek een halve slag verdraaid gemonteerd te zijn.
Goed gezet en nu kon ik de ontsteling wel afstellen.

Wat is wijsheid bij zo een motor op gas? Nog steeds op 30 graden zetten met vacuumslang los bij 3500 rpm?

munjoz 0

16 jaar

Mag wel iets vroeger met LPG.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Hans, dank voor je reaktie.
Waar dacht er aan?
28 graden of zo?

munjoz 0

16 jaar

Probeer maar 5 graden vroeger en dan even een stukje gaan rijden hoe dat gaat. Anders 4 enz........

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.