Mercedes-Benz 0: Overdruk of onderdruk in dieseltank

Bouwjaar: 2007

Als ik de tankdop losdraai van mijn Sprinter 416 CDI (geen klachten meer!) merk ik dat onderdruk of overdruk heerst in de brandstoftank (100 liter). Mijn vragen: 1. is dat schadelijk? 2. is het correct en wat voor doel dient het? 3. de tankdop is grondig ontdaan van roest en vuil en volgens mij is er 'open verbinding' die onderdruk of overdruk moet laten weglekken. Hoe komt het dat er ook na dagen niet rijden druk op/in de tank blijft?
Alvast bedankt voor antwoorden en suggesties.

Marcel6989

Geplaatst door Marcel6989 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

marcel je heb altijd onder druk in de tank als je gereden hebt dat komt doordat er brandstof uit gaat en pas bij een bepalde onderdruk er lucht bij komt.
zou er geen lucht bij komen dan was je tank nu plat.
dus het is niet iets bijzonders dat hoort gewoon zo.

groetjes jan.

Marcel6989 (0), 17 jaar geleden

Bedankt Jan T voor je antwoord. Ik was nieuwsgierig geworden naar onder- of overdruk in de dieseltank, nadat ik ontdekte dat de tankdop wel degelijk moet kunnen ontluchten maar dat schijnbaar niet doet, Schijnbaar, omdat elke keer als ik tank, onderdruk in de tank aanwezig is. De tankdop heeft vier ontluchtingsgaatjes die ik schoon en gangbaar heb gemaakt. Van een ander met storing aan zijn Sprinter 416 CDI, hoorde ik een zelfde 'klacht' over onder- of overdruk in de dieseltank. Hij legde direct een link met het slecht starten van zijn MB.
Groeten,
Marcel6989

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.