close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 0: water kookt, spuit eruit en tikken in motor

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Diesel, Motorcode: 300sd

hallo, net terug van een rit met mn maat hij heeft een 300sd(w126), turbodiesel blok.
ik hoorde iets, hij stopt langs de kant en het koelwater spuit eruit hierna gewacht totdat hij afkoelde en terug water erin, de fan ging niet aan(hij zat helemaal los, moet vast staan met die temperatuur!)

hierna gestart en weggereden maar een duideljk hoorbaar getik uit de motor.(kleppen??koppakking)
geen mayonaise onder dop of olie bij water.
wat kan het zijn???

Geplaatst door

karaca10 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waterpomplagers eruit gelopen. Maak maar snel. Stond de meter ook hoog toen alles eruit spoot?

paulmichiel 0
badge

17 jaar

hoi, de meter doet het niet daarom is het in de 1ste instantie niet op tijd opgemerkt.
waterpomplagers?? gaan die stuk als de motor kookt?
auto trekt totaal niet meer, compressie is laag 10bar(koppakking??)

karaca10 0

17 jaar

lijkt me koppakking ja.

vwfan 5
badge

17 jaar

alle cilinders 10 bar, gemeten met niet goed afsluitende rubber, kan verlies hebben gehad?!
koppakking ok. maar voor de rest, drijfstanglagers kan dit?

karaca10 0

17 jaar

Alles kan als de motor goed te heet is geweest.

paulmichiel 0
badge

17 jaar

krukaslager van cilinder 2 is eruit gelopen, deze ga ik vervangen. de kop wordt nu geinspecteerd vanwege de compressie.

karaca10 0

17 jaar

laat de krukas maar slijpen
want je krijgt op zeker weer problemen met de lagers

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

He hallo zou idd de krukas laten slijpen en alle lagers vernieuwen,en de kop zo weinig mogenlijk laten vlakken, hebben namenlijk 2 keer een 300td gereviceerd en koppen gingen lek en compressie verdween langzaam.dus je kunt het beter 1 een keer goed doen dan 3 keer half groet wouter

liwadder 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.