Ik heb het volgende probleem, zo'n driekwart jaar geleden heb ik olie bijgevuld speciaal bedoelt voor motoren die meer dan 200000 km gedraaid hebben, daar mijn merc 375000 km heeft gelopen leek dit mij wel een goed idee, na enkele kilometers ging mijn olielampje branden (peil) oliedruk stond op drie peilstok gaf max. aan, ben naar de dealer geweest, deze gaf aan kan geen kwaad, peilapparaatje is een beetje versleten. Ik vond dit toch vervelend dat het lampje bleef branden dus toch maar dit onderdeel vervangen, nu heeft de auto drie weken geleden een grote beurt gehad en er is verse olie in gedaan, en ja hoor het lampje brandt weer, zelfde verhaal peil is goed, druk is goed, draden gecontroleerd enz. Weet iemand hiervoor een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eens wat er gebeurt als je de draad op de oliedrukzender losneemt.
Als de lamp dan uit blijft , deze vervangen.
nee, dat is het probleem niet, hij gaat ten eerste pas branden als ik al een tijdje rij (olie is op werktemperatuur)
en ten tweede heeft het niets te maken met de oliedruk
16 jaar
Ik ga er vanuit , dat de oliedrukzender dit lampje ook aanstuurt.
Deze kan inwendig defect zijn ( komt vaker voor ).
Vandaar mijn suggestie.
16 jaar
[quote=E.T.Wiersum]Ik ga er vanuit , dat de oliedrukzender dit lampje ook aanstuurt.
Deze kan inwendig defect zijn ( komt vaker voor ).
Vandaar mijn suggestie.[/quote]
Tjaart, het betreft het oliepeil, niet de druk.
Hans.
Weet ik,Hans ,maar is dit lampje niet voor beide funkties?
16 jaar
ik zit net een plaatje van het instrumentenpaneel te bekijken en volgens dit boek is het lampje met het oliekannetje inderdaad voor de oliedruk.
Het kan natuurlijk in combinatie zijn met het olie nivo, maar volgens mij zat dat niet op dit type auto.
Ik heb er zelf 1 gehad en daar zat het niet op.
Maar ja.........daarmee is de topic starter niet geholpen.
Als het een nivo sensor (schakelaar) is , zou ik hem demonteren en eens bekijken waarom hij geschakeld blijft staan.
mvg,
Hans.
@Meyer: heb je de bedrading al gecontroleerd op beschadiging in verband met eventuele sluiting tegen massa?
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]@Meyer: heb je de bedrading al gecontroleerd op beschadiging in verband met eventuele sluiting tegen massa?
mvg,
Hans.[/quote]
In #1 zegt topicstarter de bedrading gekontroleerd te hebben,maar een massa-sluiting lijkt me al met al het meest voor de hand liggend.
Misschien de bedrading nog eens nauwkeurig nalopen?
16 jaar
ja, die heb ik gecontroleerd. Ik zal het nog sterker vertellen, als ik hard optrek gaat het lampje even uit tot ik weer op gelijke snelheid blijf, als ik even stop en de motor uitzet voor zeg een kwartier, dan duurt het weer even voor deze als ik weer rij, aangaat, ik heb zelf meer de indruk dat de moderne oliën wat dunner zijn en dat het vlotterje hier niet opgebouwd is.
16 jaar
Dan zou ik zeggen, ververs met de normale voorgeschreven olie en kijk eens of het probleem over is.
En geloof me hiermee kan deze motor OOK stokoud worden met een beetje geluk.
IN de regel heb ik het niet zo op die speciale produkten.
16 jaar
Tjaard, bedankt voor het antwoord, ikzelf ben er ook geen liefhebber van, maar ik dacht zo bij mijzelf en aanraden van de groothandel kwaad kan het niet. en trouwens over dat oud worden van een mercedes, mijn vorige ging over het miljoen maar dat was een oliestel (diesel) dus daar maak ik mij geen zorgen over, het alleen vervelend met een auto te rijden die technisch helemaal goed is, een lampje die continu brand te hebben.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar