close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 200 d: probleem met remmen.

Bouwjaar: 1978

beste mensen,

ik heb een mercedes 200 D (type 123). Al enige tijd probleem met remmen, het controlelampje brand en af en toe heb ik geen druk op de remmen. Van Plurkje, heb ik het advies gekregen om de hoofdremcilinder te vervangen en nieuwe remvloeistof te gebruiken dot 4. Dit alles heb ik gedaan, daarnaast heb ik alle remblokken vervangen (voor en achter). Het lampje blijft branden (draden op de remblokken zijn goed), en de remdruk verlies ik af en toe.

Wie kan mij helpen.

Geplaatst door

Jamal4867 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe zijn je remslangen misschien zetten ze te veel uit als je remt.

flow 0

19 jaar

Maar het lampje is toch alleen voor als de remblokken zijn versleten en dat de remvloeistof te laag is dus zou ik eerst de schakelaar op het olie potje gaan kontroleren en of de draden niet ergens tegen de massa van de auto aankomen.wat je ook kunt doen is kijken of er geen valse lucht wordt aangezogen tussen het olie potje en de hoofdremcilinder.

flow 0

19 jaar

Hoi Alan,

De remslangen zijn oke, daarnaast heb ik alle schakelaars bekeken en getoetst. Deze zijn ook goed bevonden. Hoe kan ik de valse lucht aanzuiging controleren. Kan de rembekrachtiger kapot zijn ?

Jamal4867 0

19 jaar

Om eens te ontluchten en dan weer eens te gaan remmen als dan de remdruk wegvalt nog een keer gaan ontluchten dan zie je of er lucht in zit,als de rem bekrachtiger niet in orde is of de vacuümpomp. blijft het rem pedaal hard met andere woorden je moet flink drukken om te kunnen remmen,dat kun je uittesten,motor uit en een paar keer op de rem trappen tot dat die hard is terwijl je de rem hebt ingeduwd moet je de motor starten en als dan de rem iets door zakt is je rembekrachtiger en pomp inorde.Ik heb wel eens meegemaakt dat de buitenste laag van de remslang los kwam van de binnenste,de olie kwam in de buitenste laag terecht waardoor die helemaal op zwelde.

flow 0

19 jaar

Ok Alan, ik ga dit uitproberen, je hoort nog wel van het resultaat.

Jamal4867 0

19 jaar

De W123 heeft 2 lampjes in de combiklok met betrekking op de remmen. 1 voor slijtage-indicatie en 1 gekombineerde voor de handrem en remvloeistofniveau. Speciale uitvoeringen daar gelaten. Dit zijn allemaal massaschakelaars! Zeker de remblok indicators zijn berucht als notoire onruststokers, daarom wordt ook altijd een nieuwe gemonteerd (als het goed is).
Als de schakelaars goed zijn bestaat natuurlijk nog steeds de mogelijkheid dat de bedrading ergens bloot is (bijv. het lampje gaat alleen in een linkerbocht branden).
Dat de druk weg valt lijkt mij hier los van te staan. Aangezien de hoofdremcilinder al vernieuwd is kan ik mij eigenlijk alleen maar voorstellen dat er sprake is van lucht in het systeem, zeker gezien de voorgaande suggesties. maar wat het lastig maakt is dat het slechts soms voorkomt(?). Lekkage naar de rembekrachtiger lijkt me met een nieuwe hoofdremcilinder ook uitgesloten. Als de klauwen lekken wordt de des betreffende schijf zeer smerig/ roestig. Goed ontluchten lijkt mij de eerste stap, wellicht is er ergens wat lucht blijven zitten.

plurkje 0
badge

19 jaar

dat denk ik ook.

flow 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.