Beste collega's
Wij hebben hier een Mercedes Bens 108 (vito) diesel bouwjaar 1999 een Westfalia Marco-Polo Bus Hefdak. (camper)
Deze auto ratelt rechts voor met het optrekken, als je het gaspendaal dan dieper intrapt gaat het ratelen weg en trek hij een stuk beter. Hij loopt ook stationair niet helemaal mooi rond het blok trilt dan teveel en bij bv. 50 in zijn 4 hoor je deze ratel ook licht. Na diagnoze van de mercedes dealer zou het de vervroeging op de brandstofpomp zijn, deze hebben we dan ook vervangen maar het probleem is nog precies het zelfde. Het is alleen beter oproepbaar, Ook zou de branstofpomp timing niet 100% zijn dat hij daarom in het geheel niet zo goed zou optrekken. Kent iemand dit probleem bij een vito en weet iemand raad? Want mijn gevoel zegd dat het een klepje in de brandstofpomp is of zoiets, omdat niet toeren afhankelijk is maar de hoeveelheid gevraagde brandstof.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste collega's kan een van jullie vertellen of bij deze auto,s koppakkings problemen zijn zeker t.o.v. de eerste cilinder en te lage olie-druk?
Daardoor dat de hydraulische klepstoters niet goed openen en er geen vermogen is.
ook de spanner van de d-ketting niet genoeg olie-druk krijgt en de ketting begint te klapperen.
Hallo,
Koppakking kan doorgeslagen van de 1e cil.naar
distributie. Dit gaat gepaard met een stevig tikken
en een oplopende carterdruk. Even de vuldop losnemen
en kijken of er teveel aan druk aanwezig is.
Groetjes
Bert
Beste collega's weten jullie toevallig of een kettingspanner vaak kapot gaat?? En kan dat een ratelend geluid geven?
Hallo,
Kettingspanner gaat niet vaak stuk. Je kan hem er uitdraaien
en kijken of het aanlegvlak tegen de geleider versleten is.
Kijk ook even of de timing correct is!
Groetjes
Bert
Beste Bert Zoals in het verhaal hierboven We hebben de koppakking vervangen en inspuitvervroeger voor op de pomp vervangen maar de ratel zit er nog steeds in. Het zit niet in het gedeelte van de multi-riem dynamo.
Heb jij nog enig idee wat het nog meer kan zijn.
Toch de pomp?
Omdat het met een bepaalde gaspedaal stand te maken heeft.
Het is van stationair tot een derde intrappen.
Gr mark
Hallo,
Het lijkt er inderdaad op dat eea. door de pomp
veroorzaakt wordt. deze pompen willen wel eens
vast gaan zitten. In mijn MB0 bestaan al diversen
malen meegemaakt. Het is alleen lullig als je er een
andere pomp op zet dat de klacht is nog aanwezig.
Maar in ieder geval, de pompen komen vaker voor dan de
spanners
Succes
Bert
Het probleem zat in de egr klep deze begon te ratelen.
Bedankt voor al jullie hulp
Hoi JanssenLomm, ik zit met ditzelfde probleem als jij hier vermeldt.
Zou je me kunnen zeggen of dit veel werk is om op te lossen en hoeveel ik qua kosten kan verwachten.
Mvg
Danny
18 jaar
Goeiedag ik heb een sprinter 410 d van 1999 zelfde verhaal ;tikken,eerst klepstoters vervangen,nog tikken,toen koppakking vervangen,lekte bij de eerste cilinder,maar net VOORDAT de koppakking vervangen werd,had ie opeens geen trekkracht meer.Als de koppakking vervangen is zal dat wel over zijn ,maar niet dus.Zou dit de egr klep kunnen zijn?en waar zit die bij een 410 van 99?
18 jaar
dure egr-klep dan.
succes Marcel
Nadat de koppakking is vervangen is het getik wel opgehouden(te weinig oliedruk op klepstoters van eerste cilinder,er zat echt een scheur in koppakking bij het olie kanaal.Maar mijn vraag ging meer over de trekkracht die net VOORDAT(!!) we de koppakking hebben vervangen.
18 jaar
oh, oke, verkeerd begrepen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar