close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300: remlichten W124T

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3 liter turbodiesel

Hallo,

weet iemand waarom mijn remlichten achter het (alletwee) niet doen? de schakelaar bij het pedaal lijkt te werken (weerstand wordt 0 bij intrappen), lampjes achter krijgen geen spanning. Zekering is goed. Rara....
De knipperlichten, achteruitrijlichten en verdere verlichting werken prima.
Misschien ergens een relais?

Geplaatst door

munjoz (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zit geen relay voor de remlichten, alleen een zekering.
Controleer of je spanning krijgt op een van de draden van de remlicht schakelaar.(contact aan)
Zo ja , verbind de draden dan eens door, als de remlichten nu wel branden is de schakelaar defect.
Kan ook zijn dat de schakelaar niet ver genoeg wordt ingedruk tijdens remmen en dat hij afgesteld moet worden.
Helpt dit allemaal niet, dan is er ergens een slecht contact in de bedrading.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Ik heb gekeken bij het rempedaal. Er zitten drie stekers in serie in elkaar geklikt bij de schakelaar boven het rempedaal. In 2 van de 3 zit maar een snoertje. In de derde komen 2 draadjes uit. Er staat spanning op 1 van de stekers waar 1 draadje op uitkomt, dit is echter maar 5 volt. Op de zekering (nummer 5) staat wel gewoon 12 volt.
Is het een idee om hier met een andere kabel eens 12 volt op te zetten? Of sloop ik dan van alles?
Weet iemand waarom er eigenlijk 3 stekers op zitten? Welke onderdelen maken nog meer gebruik van de schakelaar bij het rempedaal?

Mvg

munjoz 0

17 jaar

Probleem opgelost!
Na het doormeten kwam ik erachter welke kabel naar de achterlichten liep. 30 cm verderop bleek een tweede (afgeknipte) kabel te liggen. Hierop stond wel 12 Volt. Had dus iemand aan zitten beunen. Er liep ook een snoer naar de autoradio dus ik vermoed dat iemand de oorspronkelijke achterlichtvoeding gebruikt heeft voor een autoradio.... Ik heb het weer (zoals het ooit gezeten heeft) hersteld en het werkt weer.

munjoz 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.