Mercedes-Benz 300: slecht aanslaan w124 300e 24v 1991

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 300e 24v

Hallo allemaal ik zit nog steeds met het probleem dat mijn auto slecht wil aanslaan.
Namenlijk als ik hem start duurt het lang voordat hij aanslaat en heel soms start hij meteen, maar dit is meestal als ik hem smorgens start of een lange tijd heeft stilgestaan.en hij slaat meestal eerst aan en dan valt hij meteen weer stil en daarna huurt het ongeveer met een hoop gestotter een 30 sec voordat hij aanslaat en dan eerst4 dan 5 en dan 6cylinders.
nu heb ik ondertussen vervangen :

brandstof relais.
rotor
verdelerkap
bougiekabels
bougies
benzine filter
spinnekop
brandstofdrukregelaars beide
alle computers
temp sensor voor de injecktie
injecktoren
En het vreemde is als ik de 4polige stekker van de tempratuur loshaal start hij iets beter maar valt wel eers weer uit. maar smoort hij als hij koud is dus dit is ook niet handig .
Dus ik hoop dat iemand nog een idee heeft waar dit aan kan liggen want ik weet het onderhand niet meer en dit is erg vervelend en ik denk dat het aan de benzine toevoer ligt ik hoor graag een reacktie .


groeten wouter

liwadder

Geplaatst door liwadder (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

ahavelaar (0), 16 jaar geleden

start je wel zonder het gaspedaal aan te raken? Als je tijdens het starten het gaspedaal intrapt gaat het starten ook heel
moeizaam. mvg. Arie

liwadder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=ahavelaar]start je wel zonder het gaspedaal aan te raken? Als je tijdens het starten het gaspedaal intrapt gaat het starten ook heel
moeizaam. mvg. Arie[/quote]
he hallo nee ik raak het gespedaal niet aan groet wouter

Benz rijder (0), 16 jaar geleden

Hoeveel heeft je Benz gelopen als ik het vragen mag.
Want na 2 ton zijn de mechanische injectoren wel eens aan vervanging toe.
Als je een benzine druk meter hebt dan kan je de druk meten dat mag niet hoger en lager zijn dan 5 bar.

En welke brandstofdruk regelaar heb je vervangen die bij de spinnenkop of bij de brandstofpomp?

groetjes
Benz rijder

liwadder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Benz rijder]Hoeveel heeft je Benz gelopen als ik het vragen mag.
Want na 2 ton zijn de mechanische injectoren wel eens aan vervanging toe.
Als je een benzine druk meter hebt dan kan je de druk meten dat mag niet hoger en lager zijn dan 5 bar.

En welke brandstofdruk regelaar heb je vervangen die bij de spinnenkop of bij de brandstofpomp?

groetjes
Benz rijder[/quote]
Hallo benz rijder hij heeft bijna 3 ton gelopen en ik heb de drukregelaas bij de spinkop vervangen maar zal eens kijken of ik andere injectoren kan vinden groeten wouter

liwadder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=liwadder][quote=Benz rijder]Hoeveel heeft je Benz gelopen als ik het vragen mag.
Want na 2 ton zijn de mechanische injectoren wel eens aan vervanging toe.
Als je een benzine druk meter hebt dan kan je de druk meten dat mag niet hoger en lager zijn dan 5 bar.

En welke brandstofdruk regelaar heb je vervangen die bij de spinnenkop of bij de brandstofpomp?

groetjes
Benz rijder[/quote]
Hallo benz rijder hij heeft bijna 3 ton gelopen en ik heb de drukregelaas bij de spinkop vervangen maar zal eens kijken of ik andere injectoren kan vinden groeten wouter[/quote]
hallo ik heb nu ook de injecktors vervangen en mag nog steedss niet helpen groet wouter

liwadder (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo allemaal ik heb nu ook ontdekt dat wanneer ik de motor laat uitslaan door mijn hand op de inlaat te houden, dat hij daarna met het starten meteen weer aanslaat.
doe ik hem daarna weer met de sleutel uit , en probeer hem dan weer danduurt het starten weer langer.?????

liwadder (0) PRO, 16 jaar geleden

zal morgen ff de co laten afstellen want de auto stinkt heel erg naar benziene als hij eindelijk loopt

liwadder (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo allemaal ik heb de co laten afstellen en deze was te laag en hierna starte hij weer iets beter.
maar nog niet goed hierna heb ik de ontsteking weer gecontroleerd en ik blijk een niet al te beste vonk te hebben nu heb ik de contactpunten in de verdelrekap allemaal een beetje afgevijld en dit heeft iets geholpen want de vonk is iets sterker geworden en hij start weer iets beter :) maar nog steeds niet optimaal, dus nu ben ik opzoek naar een sterkere ontsteking ongeveer 60000 volt ik hoor graag iemand die nog zon ontsteking heeft liggen (zitten meestal op amerikanen)groeten wouter

Benz rijder (0), 16 jaar geleden

hou het alstublieft bij je orginele onstekingsspanning.
Want je kan dingen gaan slopen met een sterkere onsteking!

Het kan namelijk ook zijn dat je huidige bobine niet goed meer is.
Dan krijg je ook een zwakkere onstekingsspanning.
Maar het kan ook zijn dat je bobine te weinig spanning krijgt aan de 12 Volt kant.

ik weet niet wat voor bougiekabels set hebt gekocht.
want je moet bougiekabels hebben van het lieftst het merk BERU met koperekern met een weerstandwaarde van 1 kOhm.
Andere bougiekabels met een andere kern en weerstand werken namelijk niet, waardoor je een te lage onstekingsspanning krijgt.

En kontroleer alle vacuumslangen op lekkage! en ook alle pakkingen op valse lucht.


Groetjes
Quint

liwadder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Benz rijder]hou het alstublieft bij je orginele onstekingsspanning.
Want je kan dingen gaan slopen met een sterkere onsteking!

Het kan namelijk ook zijn dat je huidige bobine niet goed meer is.
Dan krijg je ook een zwakkere onstekingsspanning.
Maar het kan ook zijn dat je bobine te weinig spanning krijgt aan de 12 Volt kant.

ik weet niet wat voor bougiekabels set hebt gekocht.
want je moet bougiekabels hebben van het lieftst het merk BERU met koperekern met een weerstandwaarde van 1 kOhm.
Andere bougiekabels met een andere kern en weerstand werken namelijk niet, waardoor je een te lage onstekingsspanning krijgt.

En kontroleer alle vacuumslangen op lekkage! en ook alle pakkingen op valse lucht.


Groetjes
Quint[/quote]
hallo ik heb orginele kabels van beru gemonteerd.
en heb weer een orginele bobine gemonteerd.
en de bobine krijgt 11.89 volt .
heb ook weer nieuwe bougies gemonteerd.en dit mocht allemaal weer niet helpen, en ik heb 1 losse vacuumslang gevonden maar ik zou niet weten waar deze op zou moeten komen dit zal ik nog uitzoeken. groeten wouter

liwadder (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo ik heb nu ook het slangetje weer terug geplaatst en het mag nog niet helpen en ik km verder ook nergens lekage vinden . Maar het is alleen het starten als hij eenmaal loopt is er niks aan de hand dan rijd en trekt hij goed . Wouter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.