Mercedes-Benz E-Klasse: remmen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320

telkens als ik de rem begint de auto te trillen, en ik voel dat op het rempedaal en zelfs tot in de zetel, er zijn al drie maal nieuwe schijven geplaats met telkens het zelfde resultaat, nu is mijn vraag wat kan in mijn geval de oorzaak zijn!!
Dank bij voorbaat.
N.B. Mijn auto is een Mercedes e class 320 avantgarde diesel van het bouwjaar 2002.

fourlan

Geplaatst door fourlan (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

fourlan (0), 10 jaar geleden

telkens als ik de rem begint de auto te trillen, en ik voel dat op het rempedaal en zelfs tot in de zetel, er zijn al drie maal nieuwe schijven geplaats met telkens het zelfde resultaat, nu is mijn vraag wat kan in mijn geval de oorzaak zijn!!
Dank bij voorbaat.
N.B. Mijn auto is een Mercedes e class 320 avantgarde diesel van het bouwjaar 2002.

Koen1962 (0), 10 jaar geleden

Zijn de schijven alleen voor vernieuwd of ook achter? ik had hetzelfde probleem met mijn oude auto een Meriva uit 2004, ook daar voor de schijven vernieuwd zonder resultaat, ik had al gezegd dat het achter vandaan kwam en ja na 2 bezoekjes aan de dealer toch de achterschijven gedaan, toen was het probleem wel verholpen, ik hoop dat je hier iets aan hebt. suc6 alvast.

ferdinand (60), 10 jaar geleden

Is het een automaat.Zoja ,dan laat je waarschijnlijk bij een stoplicht de automaat in drive staan en je voet op de rem.Sommige schijven trekken dan krom door warmteverschillen.
Ferry

fourlan (0), 10 jaar geleden

bedankt voor de snelle reactie "Koen en ferdinand" het probleem is dat na het vernieuwen van de schijven nog altijd hetzelfde probleem aanwezig is ook al rijd ik maar 10km, de schijven achteraan zijn ook vernieuwd, en ik laat niet altijd de automaat in drive staan als ik voor de lichten sta. Ik heb al drie paar schijven laten zetten, maar nu begint het een beetje teveel te worden, ik snap er niets meer van? zou het niet aan de remklauwen kunnen liggen, ik heb die vraag al meermaals gesteld aan mijn garagist, maar die ontwijkt altijd die vraag, volgens hem niet!! alles schijnt in orde te zijn nergens spel op de directie, ook niet op de autocontrole.

kaleido 1 (1420) PRO, 10 jaar geleden

Alle pasvlakken zijn schoon , en de wielen worden op de juiste wijze en op moment vast gezet ?
Nergens geen speling op bv draagarmrubber of kogels ?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Controleer maar eens goed de fuseekogels en draagarmrubbers. Vergeet ook de kogel van de bovenste draagarm niet. Daar zul je de oorzaak vinden.

kaleido 1 (1420) PRO, 10 jaar geleden

Goh Jarno !

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Wat probeer je te zeggen?

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

@ fourlan: Ik lees net ff m'n reactie terug en ik bedoelde dat je de oorzaak in de kogels en rubbers zal vinden. Niet specifiek in de bovenste kogels.

kaleido 1 (1420) PRO, 10 jaar geleden

Jarno , reactie komt van mij af , mijn antwoord lijkt er veel op jou antwoord , vandaar.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik onderschrijf jouw reactie en geef nog een aanvulling erbij. Niks mis mee lijkt me.

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Demonteer eens de draagarm onder die naar voren wijst.

Zet het voorste ophangpunt in de bankschroef en buig die arm in alle richtingen. Onder de wagen zie je deze ruimte en inscheuringen niet !

Volgens mij zijn er verbeterde uitvoeringen verkrijgbaar met meer rubber op dat punt.

Neem de proef op de som. Vervangen kan altijd nog.

Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.