close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C 200 CDI: Remproblemen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 646 962, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 90

Ontzettend bedankt Hans 4040 voor je snelle reactie en goede uitleg en advies.
Hier kan ik iets mee nu is alleen mijn vraag nog.
Mercedes maakt toch zelf geen remschijven en blokken dit zullen wel van de merken bosch e.d zijn of zie ik het verkeerd.

Wat zijn dan eigenlijk de beste blokken en schijven qua merk die er op moeten.

Het is fijn dat we met zijn allen op deze manier goede adviezen kunnen krijgen waarvoor dank.

Ik laat ook meteen aankomende week de dragende delen nakijken misschien dat daar ook nog een probleem zit.

Geplaatst door

patrickh (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort problemen bij het remmen.
Het remmen zelf gaat goed maar krijg trillingen bij het remmen.
Nu heb ik zelf even gekeken en schijven zijn niet versleten en zien er normaal uit.

Ik had al begrepen dat het kan zijn dat de remschijven krom kunnen zijn en dat dit een Mercedes kwaal is klopt dit.

Stel dat dit inderdaad zo is ( dit moet ik binnenkort even na laten kijken) is er iets aan te doen om in de toekomst dit voor te blijven.
Ik had ook al gezien op internet dat er geventileerde en geperforeerde remschijven te krijgen zijn is dit een betere optie of gewoon weer de originele schijven laten monteren.
Die extra gaatjes in de schijf waar dienen die voor.

Ik hoop dat iemand mij hierover meer kan vertellen.

Alvast bedankt voor de moeite.

patrickh 0

7 jaar

Om te beginnen is dit geen Mercedes kwaal, maar een kwaal van goedkope remschijven.
Het beste neem je dan ook de originele remschijven van Mercedes, bij de dealer vandaan.
Wanneer remschijven vervangen worden is het zaak om de wielnaaf goed schoon te maken, zodat de schijf mooi vlak aanligt.
De eerste 200 kilometer rustig inremmen zodat de remblokken vat krijgen op de schijven.

Remschijven met gaatjes zijn de zogenaamde race/ralley schijven en daar horen ook speciale remblokken bij.
De originele remschijven zijn al geventileerd en ik raad je ook aan om weer de originele te nemen.

Tenslotte: als de schijven nog niet aan vervanging toe zijn kan je ook overwegen om de schijven te laten afdraaien aan de auto, om eventuele slingering van de wielnaaf weg te nemen.
Na het afdraaien wel nieuwe remblokken monteren.Tevens kan dat slingeren ook aan de wielophanging liggen; bv ruimte op de draagarmrubbers.
Laat dat controleren.
Succes.

Hans4040 1240
badge vip badge

7 jaar

Is geen MB-kwaal, alles volledig eens met Hans4040 schrijft.

Klopt patrickh, MB betrekt de schijven en blokken van een leverancier. Maar wel conform de fabrieksspecificaties. Koop daarom schijven van de dealer of, ik kan niet in je portemonnaie kijken, neem als alternatief schijven van ATE. Maar ga beslist niet voor (goedkope) alternatieven.

Die remschijven met gaatjes zijn qua diameter een slag groter en niet bedoeld voor jouw 200cdi. Wel een leuke upgrade als je veel met caravan in de Alpen rondtoert maar daar houdt het ook wel mee op. Waarschijnlijk moet je ook de remklauwen, hitteschild (achter de schijf) en velgen vervangen omdat het anders niet past. Tevens zijn de schijven met gaatjes ongeveer 2x de prijs van standaard. Kortom: Gewoon doen zoals Hans4040 het zegt, de standaard schijven met blokken kopen.

Een paar schijven met blokken vervangen kan je prima zelf, vervang gelijktijdig beide zijden. En inspecteer ook gelijk de remslangen nu je toch bezig bent. Als je niet zo snel gaat is niet erg, als je het maar zorgvuldig doet. Doe het anders samen.

Bedankt Jaap voor je info en adviezen ik ga deze zeker opvolgen en ik ben weer heel wat wijzer geworden ik ben blij dit soort forums bestaan waar je met alle vragen terecht kunt.

Fijn weekend ik ga er mee aan de slag.

patrickh 0

7 jaar

Zimmermann was ook altijd een goed alternatief voor origineel.
Het zou zomaar kunnen dat Zimmermann nog steeds de remschijven levert aan MB.
Verschil is dan alleen de doos en wel/geen MB-ster, Oh ja, en natuurlijk de prijs :)

Gebruik zelf al heel wat jaren Brembo schijven met dito blokken.
Bij mijn vorige ster een set nieuwe schijven met blokken gemonteerd van Brembo, de schijven hebben het 200.000 km uit gehouden en waren toen nog steeds niet krom.
Bij mijn huidige auto had ik na aanschaf ook last van trillingen door kromme schijven, wederom vervangen door Brembo schijven.
Even zoeken, maar er zijn genoeg webshops die voor een acceptabel bedrag kwalitatief goede schijven kunnen leveren.
En net wat Hans schrijft, goedkope troep moet je geen eisen aan stellen.

Pieterb1 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.