Ik ben echt ten einde raad, morgen de eerste afspraak bij het RIAAG.
Mijn C220 diesel heeft na een paar maanden ellende een nieuwe brandstofpomp gekregen.
EPC = 3 weken probleemloos rijden dan 4 dagen om de haverklap NOODLOOP !
Slangjes vervangen, koeler/verwarming vervangen, uitlezen (6X) en resultaat 0.
Goed,, dan toch maar de brandstofpomp laten vervangen (1800¤)en ???????
Ja hoor,,, 4X achter elkaar NOODLOOP !!
Pomp in tank vervangen,, en ??????? OOK NIET !!!
Uitlaat ????,, iets anders ?????????
Bij MB staan ze voor een raadsel, maar vooralsnog geen oplossing.
Morgen dus op de fiets naar het RIAAG.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch die 'nieuwe'pomp maar eens vervangen,je zou niet de eerste zijn die een nieuwe/kapotte heeft...
hoi, het zijn inderdaad ku............ pompen, maar het hoeft niet zo te zijn dat deze wer stuk is.je kunt er van alles mee meemaken met dit type,eerst moet je zeker weten dat er géén lucht mee in de pomp kan komen.dit geeft meteen een hoop ellende,ze gaan vaak meteen in noodloop. ik heb ook al een keer mee gemaakt na de derde!!!!!!!!!!! pomp dat toch zonder te meten of aan uitlezing te zien is wat er scheelt, de motor computor de veroorzaker is. komt er misschien druk op je retour gedeelte van de brandstofpomp? kan ook gekke storingen te weeg brengen.
Hallo,
Ik loop ook al maanden bij de psychiater voor het zelfde probleem...
sinds vorig jaar December heb ik een NIEUW inspuitpomp in mijn C220 D van 1994.
Ik had last van een schokkende motor bij een buitentemperatuur van onder de 12 graden ( ff als richtlijn ).
Bij de Mercedes dealer hebben ze de auto aan de computer gehangen en de conclusie getrokken, dat ik maar ff 2300 euro moest betalen voor een nieuwe brandstofinspuit pomp...
Nah ja...probleem daarna NIET verholpen.
nogmaals meerdere keren daar geweest met de auto, maar ze konden niks vinden, zeggen ze.
inmiddels is ook de warmte wisselaar vervangen, zonder resultaat, alle keerringen zijn vernieuwd, alleen de slangen nog niet.
de hele zomer heeft de auto PERFECT gelopen, maar sinds twee weken begint de temperatuur te dalen en begint de ellende weer van voor af aan...
Kunnen ze bij Mercedes nu echt niet dit probleem oplossen ???
WAARDELOOS !!!
Wie weet de oplossing nu wel ???
Ook een gebakje dus.
Wel, ik heb misschien de oplossing wel voor jou.
Wat is n.l het geval, ik was volgens MB ook aan een nieuwe brandstofpomp toe.
C 220 diesel van mij is van 97 en met 230.000 km is de aanschaf van een nieuwe Lucas onvermijdelijk volgens MB.
Na enkele dagen van analyseren en kijken naar het brandstofsysteem kwam ik tot de conclusie dat het filter van mijn MB nog niet voor 25% was gevuld was met diesel.
Gevolg is dat de aanzuigschroef waarmee het filter is vastgezet te weinig diesel aanzuigt en een heleboel lucht.
Deze holle bout steekt n.l maar een halve cm in het filter.
Ik heb nu een pijpje in deze bout gemonteerd, zodat hij altijd met zijn voetjes in de diesel staat, en dus weinig lucht kan aanzuigen.
Ik rij er nu +/- 9 weken zo mee en mijn EPC lampje lijkt te zij gestorven en het Benzje heeft sinds mijn ingreep nog niet weer op de noodloop gelopen.
Het is voor alle 220 diesel motoren met deze problemen de moeite waard van het proberen, wellicht heb je 2200 euries meer voor de aankomende kerst te besteden.
Lees wel graag jullie reacties
20 jaar
Nou Black Brutus...wat jij gedaan hebt is een noodoplossing[maar wel een hele goeie!!!]het lijkt erop dat bij jou de brandstof terug in de tank loopt,je zou eens een terugslagklep moeten monteren en dan eens weer ''analyseren'',succes...
He Brutus,
Ik heb het probleem terug gelegd bij de Mercedes garage,
bij mij is het probleem gewoon alleen aanwezig bij een temperatuur onder ( laten we zeggen ) 12 graden celsius.
ze gaan nu nog wat slangetjes vervangen.
het probleem met de voor 25% gevulde brandstoffilter is bij mij ook aanwezig, dus er komt ergens gewoon valse lucht naar binnen.
laat Mercedes het probleem in mijn geval maar oplossen...heeft genoeg geld gekost zonder dat de oplossing erwas.
volgens Bovag en ANWB kan ik als het niet opgelost wordt
een advocaat inschakelen om terug gave van het geld te bedingen...??
succes
Ja Arnold, nood of geen nood, mijn Ctje loop weer als een zonnetje.
Maar hoe kan het dan dat de diesel terug loopt in mijn tank?
20 jaar
Luchtlekkage. Kan overal zitten; tussen tank en filter maar ook in het complete retour gedeelte.
Mijn kist ging ook met de regelmaat van de klok op noodloop...
dit is NU opgelost, echter niet door MB zelf maar door een BEUN !!
mijn probleem was niet de brandstofpomp maar de aansturing van de brandstof pomp
dit deel bepaald hoeveel diesel er naar de filter moet...
het is het deel dat als je de klep openzet zit zitten onder het deel waar de gaskabel zit
als je handmatig gasgeeft snap je wat ik bedoel, dat ding eronder die zgn potmeter
die is vervangen en de auto loopt nu echt als een zonnetje, heeft nog NOOIT zo
fijn gelopen...let wel kosten plaatje bij MB in nederland zeker 1000 euro !!!!!!
tip, laat dit ding checken en bel even rond, iemand die connecties heeft bij Bosch kan
wellicht een en ander goedkoper regelen, ik was klaar voor 600 euro ( nog een pak geld )
maar ja ik heb dan wel geen arbeidsloon betaald omdat de monteur een vriend is...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar