Mercedes-Benz 308: rpm hooger dan snelheid van mb sprinter 308

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel

als de motor koud is ,is alles goed maar naar 10 minutjes de rpm is te hoog en de vermogen van de auto gaat een beetje omlaag.Als ik 70 rijdt hoort het zich aan alsof ik 100 rij. Heeft iemand een idee wat hier dit probleem kan zijn? alvast bedankt

belki

Geplaatst door belki (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als ik je goed begrijp slipt de koppeling.

belki (0), 14 jaar geleden

nee.wij hebben dat al gecheckt,koppeling is fijn:(

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Dan snap ik niet wat je bedoelt. Leg het nog eens uit.

belki (0), 14 jaar geleden

wij denken dat het niet de koppeling is want de bus rijdt hooge bergen gewoon omhoog dus hij wordt niet opvallend langzamer. maar de motor maakt geluiden als of ik 120 rij terwijl ik misschien 90 rij ofzo....

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Begrijp ik het dan nu goed: Het geluid is harder of anders. Heb je een toerenteller? Waarom schrijf je in de kop dat de rpm hoger zijn?

Als het alleen het geluid is en de motortoeren gelijk blijven zal de uitlaat wel lek zijn.

spanbandje (0) PRO, 14 jaar geleden

is het misschien de koelventilateur die vast komt te staan dan maakt deze ook veel lawaai, als de motor koud is staat hij in de vrijloop als de visco koppeling heet wordt gaat de fan met het motortoerental mee lopen en dit klinkt als veel toeren.

succes Marcel.

belki (0), 14 jaar geleden

dat klingt logisch met de koelventilator maar vandaag hebben wij gekijken en wij hebben niets kunnen zien dat bijvoorbeeld iets loss is of iets vast staat.

belki (0), 14 jaar geleden

wij hebben gechecked de koelventilator en de uitlaat. Die zijn fijn.IK heb gehoord dat de probleem misschien de lucht sensor is die controleert hoe veel lucht naar de injektors gaat.als daar minder lucht ingaat kan het zijn dat wij hoog rpm en geen power hebben.kan dat kloppen?
weet iemand hier waar die sensor is?

S8 (0), 14 jaar geleden

je bedoelt je luchtmassameter, als je je buis van de luchtfilter volgt kom je je LMM tegen maar
dit heeft er volgens mij niets mee te maken. dus als ik het goed begrijp heb je minder vermogen en lijkt het
alsof de auto meer toeren maakt ?? dan is het je koelventilator, wanneer de motor koud is draait deze niet totdat je motor op temperatuur is dan slaagt deze aan en lijkt het alsof je meer toeren hebt maar dit is nie zo
+ je auto verliest beetje vermogen

grtz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 308 of stel zelf een nieuwe vraag.