close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: Ruitenwisser niet gecentreerd op de ruit

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hallo,

De ruitenwisser van mijn C-klasse van 1995 heeft links op de ruit iets ruimte over met wissen maar rechts komt hij op het raamrubber. Aan de strepen op de ruit bij het 'huppeltje' kan ik zien dat hij links hoger huppelt dan rechts. Ik heb het Haynes boek van deze auto maar kan hier niets over vinden.

Wet iemand wat ik hieraan zelf kan doen?

Geplaatst door

Aristoteles (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bbrr jij hebt een ruitenwisser???dan moet je ruitenwissermotor helemaal kompleet eraf halen en aan de onderkant zit de centrale moer waarmee je de stand kunt verstellen deze moer draai je los zet de ruitenwisser zo dat de arm in de goeie positie staan en draai die moer weer vast,is best veel werk zie foto

het kan ook nog zo zijn dat je alumunium behuizing gebroken is dat was bij deze het geval dan komt je mechanisme wat scheef te liggen

Ok robby bedankt tot dusver. Maar heeft de afstelling met deze moer te maken met de hoogte van het 'huppeltje' aan de rechterkant (vanuit de auto gezien)?

En, stel dat het werkt zoals jij het zegt, hoe kun je dit goed afstellen met de arm eraf? Hoe zie je wanneer hij op het juiste punt zit?

Aristoteles 0

14 jaar

die arm gaat er niet af(ja gaat wel maar is niet de bedoeling)als je dit zo in je hand hebt,staat de motor in russtand dan draai je die moer los(niet eraf maar gewoon los als bij een gewone ruitenwisser) en trek je de beugel los,dan kun je heel die arm wat op en neer draaien en kun je hem zetten op het laagste punt van het huppeltje dat is niet veel wat je hoeft te verstellen die zie je wel

ik zal morgen nog een foto plaatsen met de arm wat verdraaid dan zie je wat ik bedoel

Bij jou wagen een 202 staat er achteraan op de alu mekaniek pijlen om af te stellen . De pijlen moeten in rust over mekaar staan , anders krijg je het probleem dat jij hier beschrijft .Het afstellen heeft robby al beschreven , gewoon de mekaniek uit je wagen halen en de pijlen over mekaar plaatsen door de moer los te draaien
(zie eerst foto van robby) .Als de moer los is moet je de mekaniek nog even lostrekken van de stang , zit er conisch op . suc6

frans49 0
badge

14 jaar

OK, bedankt beiden, robby vooral voor alle duidelijke foto's. Ik wacht even tot het weer wat minder fris is en ga er dan mee aan de slag. Zodra ik het voor elkaar heb zal ik het even melden. Tot dan!

Aristoteles 0

14 jaar

doe het mechanisme ook maar goed smeren, vooral onder de grote grijze kap.
als het stuk gaat kan je flink in je portomonai.

marc

dockedmarc1 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.