hallo heb een w210 e200 uit 1997
heb een probleem met aan sturing van startmotorrelais
heb even gekenen, en er zit dus een externe relais ( dus niet van startmotor zelf ) onder de motorkap aan de rechterkant , in de 'doos 'met compurters relais en zekeringen
als ik dit relais doorverbindt (op dit relais staatmet witte letters nummer 157 ,) draait de startmotor wel goed rond, in plaats van tikken, als ik met de sleutel start
het probleem is dat het relaisspoel met nummer 157 ( in de 'doos ') niet aan massa wordt gelegt. (draad rood blauw met witte stippen)
nu is mijn vraag of iemand een schema heeft van het startsysteem, of dat iemand weet wat waarschijnlijk het probleem is
het vreemde is dat, wanneer de auto even heeft gelopen start de auto wel weer gewooon met de sleutel, en de volgende morgen start hij niet met de sleutel, maar tikt de startmotor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Accuspanning gemeten tijdens het starten , als deze telaag is in combinatie met overgangsweerstand in het systeem zou hij net niet in kunnen komen omdat als hij even gelopen heeft , de accu dus bij geladen wordt hij het wel doet.
met even laten draaien bedoel ik 10 seconden dus van bijladen is dus eigenlijk geen sprake
het relais 157 ( niet van de startmotor), moet door het rood/blauwe draad met witte stippen, aan massa worden gelegt, heb het draad gevolgt, ( ongeveer 20 cm ) en deze gaat naar een computer
heb nu een lang draad eraan gemaakt zodat ik vanuit de auto het relais kan aan sturen door , het aan massa te leggen, zodat ik de auto kan starten, als het nodig is
het lijkt er op dat er misschien weerstand tussen contactslot en computer is
daarom zou een schema mooi zijn
het mooie is dat ik deze week er geen last meer van heb gehad
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar