Mercedes-Benz C-Klasse: Sissend geluid weinig vermogen c220 cdi

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 cdi

Hallo, ik heb een probleem met mijn auto waarvan ik hoop dat niet de hele turbo vervangen moet worden. Van de week merkte ik op dat de auto bij 160 km/u inhield en in de noodloop sprong, in z'n vrij kreeg ik m niet boven de 3500 toeren. Hierop bij m'n dealer nieuwe luchtmassameter gekocht en deze erop geZet. Vervolgens kwam hij tot tweemaal toe op z'n vrij wel tot aan de 5000 toeren maar stopte er al snel mee en deed exact hetzelfde, er kwam wat zwarte rook uit de uitlaat na een paar keer flink gas geven. Ik reed een testrit en hoorde een sissend geluid bij het optrekken, terwijl hij met weinig vermogen optrok op z'n plankgas. Geen storingen te zien op boardcomputer.Hierop naar de garage gebracht die wat electronische foutjes had gewist maar volgens hem lag het probleem of bij een verstopte uitlaat of de turbo die stuk was, hebben jullie nog een idee? Hoop niet dat t laatste t geval is dat gaat me veel kosten dan. Wel raar dat hij begon te sissen na de nieuwe lmm. alvast bedankt

Martin06

Geplaatst door Martin06 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Waar hoor je het sissende geluid? Dat is wel van belang.
Uit de uitlaat? Dan kan de uitlaat verstopt zijn.
Of ergens onder de motorkap? Slang lek of los tussen turbo en inlaat spruitstuk. Misschien een lekkende intercooler.

Waarom is de luchtmassameter vervangen? Gokje?

Martin06 (0), 13 jaar geleden

Ja idd gokje om er mee te beginnen, las op forums dat dit t meest waarschijnlijke zou zijn, het geluid komt vanuit het stuur gezien rechts onder de motoriek vandaan, mrja onder de auto hoor ik m ook dus ben er niet zeker van. De garage heeft t er over dat t probleem moet zitten vanuit de turbo naar de uitlaat toe, zit de katalysator daar ook tussen?

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

ja er zit een katalisator tussen deze kan dicht zitten, als je nu eerst eens luistert waar dat gesis vandaan komt dan kun je gericht gaan zoeken

Martin06 (0), 13 jaar geleden

Het gesis komt onder de motorkap aan de bijrijderskant vandaan. Ik krijg het al als ik over de 2000 toeren rijdt met een lage snelheid. Meer dan 3000 haalt ie toch al niet

Martin06 (0), 13 jaar geleden

En dat gesis begon pas na de nieuwe lmm

Martin06 (0), 13 jaar geleden

Katalysator zat verstopt! Heeft het schadelijke gevolgen als de kat leeg wordt gemaakt weet iemand dat? Of moet ik perse nieuwe kats aanschaffen

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

nee hoor die kun je missen ook bij de roetmeting meestal geen bezwaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.