close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 200: slecht lopen bij koude motor

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2-liter

Hallo,

ik heb een mercedes 200 (W123) automaat uit 1982 die op benzine/lpg rijdt.
Ik heb een probleem bij koud weer. De motor slaat 's morgens wel vrij snel aan
maar als ik een klein stukje gereden hebt en ik moet stoppen bij b.v. stoplicht of voorrangsweg
dan slaat hij telkens af. Als motor eenmaal warm is loopt hij prima en slaat ook niet meer af.
Nu kan ik de gashendel natuurlijk zo afstellen dat hij harder stationair gaat lopen maar
dat is ook geen handige manier omdat hij dan eenmaal warm gedraaid, stationair veel te veel toeren maakt.
Waar zou dat probleem met koud weer en steeds weer afslaan als ik moet stoppen, aan kunnen liggen.
Hoop dat jullie een tip hebben.

Groeten,
Hans

Geplaatst door

hans van gestel (120)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Doet hij dit zowel op benzine als gas ?

Ja, zowel op benzine als gas doet hij dit.

Dan zou ik eerst gaan zorgen , dat hij op benzine goed blijft lopen , choke werking eens controleren .

Ik heb het idee dat chokewerking goed is zolang als ik de auto start en hem stationair
laat lopen. Zo gauw ik begin te rijden ontstaan het probleem.

Hoe hard loopt hij stationair bij koude motor ?

Dat zou ik moeten schatten want ik heb geen toerenteller maar ik denk
1000/1100 als hij in N of P staat

Is het injectie of carburateur ?

carburateur

Verdenk toch je choke aansturing , dat deze er te snel af gaat , stationair zou koud ook hoger moeten zijn.
Zo uit het hoofd is deze nog met een bimetaal , deze zou defect kunnen zijn of verkeerd afgesteld !

Kun je me zeggen hoe zo'n bimetaal eruit ziet en waar het zit ?

Als ? de aansturing met een bimetaal is , zit deze aan de zijkant van de chokeklep in een rond huis , huis demonteren en dan zit daar binnenin een krul die verbonden zit aan je chokeklep met een haakje.
Maak eens een foto van de carburateur .

Een stromberg carburateur , dan kon het membraan tussen de bovendeksel en onderdeksel wel eens lek kunnen zijn.
Gasnaald wil nog wel eens uit slijten in de hoofdsproeier.
De choke zit achter het dekseltje , waar de 2 dunne waterslangetjes aan zitten .
Google maar eens op stromberg carburateur , op you-tube staat ook het 1 en ander.

- met dekseltje bedoel je uiterst rechts op de carburateur (met de bout erop) ?
- bovendeksel en onderdeksel: bedoel je dan de deksel waar de gele draaidop in zit ?

PS:
- omdat hij eenmaal warm prima loopt, is het dan toch mogelijk dat membraan tussen boven en onderdeksel lek is
of dat de naald in de hoofdsproeier uitgesleten is ? Dan zou hij toch continue slechter moeten lopen ?

Kijk nu eerst eens op you -tube , onder stromberg carburateur , daar krijg je alle antwoorden op de diverse vragen en gaat er een wereld voor je open.
Ik wil best alles uitleggen , maar zelf zien lezen en kijken is mijns inziens een betere manier.

Beste Kaleido,

bedankt voor alle info, ik heb al eens gekeken op you tube maar als je stromberg carburateur ingeeft dan krijg je allerlei
hits maar het gaat over allerlei soorten stromberg, in allerlei talen. Is heel lastig om op die manier de juiste informatie te
krijgen die betrekking heeft op mijn "probleem" , maar goed ik ga het nog eens verder proberen.
In ieder geval heel erg bedankt.

Gr,
Hans

Hallo,

ik heb de choke nagekeken. Ik kon verder niets bijzonders zien en heb e.e.a. weer dichtgemaakt.
Daarna deed het probleem zich echter niet meer voor ??
Hoe dan nu kan weet ik niet maar ik ben in ieder geval geholpen.
Bedankt.

Groeten,
Hans

Hier nog een handige site; http://www.ruddies-berlin.de/index2.htm

Hans4040 1205
badge vip badge

9 jaar

Crea bea slaat toe , zal toch iets niet goed mee zijn geweest , heb je voor de volgende keer wel een idee waar je moet zoeken.
Prettige jaarwisseling.

Allemaal bedankt voor de tips, hopelijk hoef ik een volgende keer niet meer te zoeken aangezien ik hoop
om niet meer met hetzelfde probleem geconfronteerd te worden.
Prettige jaarwisseling.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.