hoi, ik heb al de stappenmotor vernieuwd zo ook de overspannigsbeveiliging en de schakelaar bij het gas element voor de stationaire loop. Motor start slecht maar als hij aanslaat loopt hij even 1100 toeren en valt gelijk weer uit, als ik de stekker van stappenmotor weg haal, dan start hij ietsje beter maar hij blijft perfect stationair lopen, maar dit is niet goed natuurlijk want hij moet open gaan bij stationair lopen en uit gaan bij gas geven, waar zou het aanliggen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De gasklep zelf kan ook verkeerd staan.
Hoe is het CO?
De regeleenheid krijgt van verschillende sensoren z'n informatie omtrent de brandstof toevoer. Dit wil zeggen dat die stappenmotor helemaal niet de veroorzaker van het probleem hoeft te zijn. Ga eens opzoek naar een schema van die regeleenheid, sensoren en z'n actuatoren. Als dat niet lukt kun je altijd nog door gaan met alles te vernieuwen.
hoi, de co is 0,5 want het is een U9 motor, ik denk dat je gelijk hebt, maar kun je me vertellen welke zenders cq sensoren die op de cilinderkop zitten welke voor de ecu is en welke voor de koudestart.
hoi plurkje, je zei iets over de gasklep verkeerd staan maar die staat goed en reageert ook goed, wel heb ik de luchtmassameter zachtjes naar beneden geduwd en ik scheen met een zaklampje naar binnen, het is helemaal zwart van binnen, ik denk dat er misschien een koolrand aanzit. Vraag: hoe maak je die schoon want het vuil moet eruit en niet erin.
Ja, ik bedoelde de luchtweger (in de volksmond ook wel gasklep genoemd) deze mag nergens stroef gaan en dient netjes in het midden gecentreerd te zijn (0,5mm speling rondom).
Zwart van binnen is niet echt erg, als je dit per se schoon wilt maken kun je het beste het hele inlaatspruitstuk los halen want daar zal het ook zwart in zijn.
Wat betreft de sensoren en hun werking kun je een heel boek over schrijven, sterker nog dat is al gedaan. Wellicht kun je via Google hier meer over vinden!
-koelwater temperatuursensor
-luchttemperatuur sensor
-snelheid signaal
-lambda sensor
-luchtweger
-stationair regeling/ stappenmotor
-brandstofpomp
-acceleratie verijking
-in geval van automaat, schakelmoment vertraging
Ik vergat nog te zeggen dat je het beste met die koelvloeistof temperatuursensor kon beginnen. Dat is dat ding wat helemaal achteraan op de kop zit, groen van kleur.
Wat was eigenlijk de klacht?
Hoi Moh,
Ik heb ook zo'n probleem gehad met mijn 300 SE '87 Probleem heb ik opgelost met het vervangen van de Lambda Sonde (¤ 157.- nieuw).
vr.gr. Necip Aranci
19 jaar
Aranci, ik zie nergens een lambda sonde lopen, er zit wel een katalysator in de uitlaat systeem, maar een lambda sonde kun je toch zo zien , je hoeft alleen de uitlaat sysyteem te volgen, er zit van de spruitstuk tot aan het eind geen enkele kabel in , alleen rubberen ophagings elementen.Is toch vreemd, want op de schutbord zit een zwart rond stel element voor de katalysator, dat staat erop.zou er een valse uitlaat stuk erop zitten, nee toch, hoe kan ik dat zien.
K6 op het kenteken is ongeregelde kat,U9 geregeld dus met lambdasonde
he jongens te gek, nog bedankt, arnold je hebt gelijk het is een U9 motor met een kat en dus een lambdasonde, met hulp van NECIP ARANCI heb ik het euveltje gevonden, de sonde zit precies boven de kat, je ziet het niet, je moet met je handen gaan voelen en ja, daar is hij, heren van de MB moeten toch beter weten, want nu ben ik honderden EURIES armer voor ik bij het euvel ben. wordt vervolgd,rouwens het is een bloedmooie MB 300CE, dan moet hij ook goed doen, toch.
he jongens hij weer van ouds, hij doet het nu perfect zoals het hoort. Het euveltje was de overspanningsbeveiliger, was een nieuwe met dubbele zekeringen van 10 amp. bovenop, maar mijn wagen hoort eentje te hebben met een zekering van boven wel van 7,5 amp. en geen 10 amp. nou ou, dit was mij wel eentje om te onthouden, fout van de MB dealer die hebben het vervangen, ze hebben de oude voor een niewu vervangen, maar die oude was ook een verkeerde, die wagen was echt vroeger van een knoeierd geweest, nog bedankt voor jullie tips met VRG.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar