close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300d automaat: Temperatuur tussen 90 - 120 graden

Bouwjaar: 1991

Hallo, ik heb het volgende probleem :
Na een minuut of 10 rijden geeft de temperatuurmeter zo'n 90 graden aan, maar na nog een minuut of 5 loopt deze ineens op naar de 120 graden en blijft daar dan staan. Tijdens het rijden springt de meter nog af en toe even terug naar net boven de 90 en dan weer terug naar de 120. Vervolgens de auto stationair laten draaien, maar niets te zien aan de motor terwijl de meter in de 120 graden staat. Na 5 minuten nog niet. Er gaan geen lampjes branden en er gaat niets roken. Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?

Geplaatst door

Raymond9331 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Slechte viscokoppeling?zo niet radiator verstopt of de thermostaat defect

arnold690 0
badge

19 jaar

Door het af en toe terug springen v/d meter vermoed ik eerder de thermoschakelaar/voeler als boosdoener.
Viscokoppeling kun je controleren door bij een warme motor na afzetten voelbaar zwaarder draait dan bij koude toestand.
Indicatie voor een verstopte radiateur is dat de motor met name van het leveren van arbeid heet wordt (althans: koeling mist)stationair valt het dan vaak wel mee. Ook is de kleur v/d vloeistof wat minder (veroudert).
Radiateur heeft aan de onderzijde een (rood) kraantje.

plurkje 0
badge

19 jaar

Ik ga het controleren en kom dan terug met mijn bevindingen. Vandaag trouwens eens goed doorgereden en het verbaasde mij dat de meter netjes op de 90 bleef staan, zonder uit te lopen. Morgen nog eens kijken.
Alvast bedankt voor de info !

Raymond9331 0

19 jaar

let goed op: als je motor boven de 80 a 85 graden komt dan moet de koelvin in werking komen en dit is duidelijk hoorbaar door gas te geven en als het goed is moet je een zwaar geluid horen(zwaar aanzuigen van lucht) hoor je dit niet dan is je koelvin stuk. je kan ook controleren of de zekering goed is, kijk bij motorluefter(zelfde zekering als je kachel,achteruitrijlicht en elektr.koeler)check ook de temperatuur zender,deze stuurt de koelvin in de ventilator, ik hoor het wel,mvg.

mr-moh 0
badge

19 jaar

Hoi allemaal.
Het is al weer een tijdje terug, maar hier het vervolg.
De afgelopen weken liep de temperatuur toch weer langzaam aan omhoog. Na controle bleek het toch een defecte viscokoppeling te zijn. De ventilator draaide veel te langzaam mee, terwijl de motor onderhand kookte. Duidelijk een teken dat de vloeistof in de koppeling niet meer zijn werk deed. Na vervanging werkt deze nu weer perfect. Ook bleek de temperatuur-sensor voor de temperatuur-meter in de auto defect of niet van het juiste type.
Vervanging is dan ook reeds onderweg. Van dit probleem hoop ik dus ook binnenkort verholpen te zijn.
Nogmaals bedankt voor jullie informatie !
Groetjes, Raymond

Raymond9331 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.