close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 200: slechte verbranding 2e cylinder

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2-liter

Hallo,

Mijn mercedes 200 uit 1982 (W123) loopt onregelmatig, vooral als hij koud is. Naarmate de motor warm wordt begint hij beter te lopen maar nog steeds niet optimaal,. Hij blijft ook wat ploffen in de uitlaat De bougies van de 2e cylinder wordt steeds zwart dus geen goede verbranding op deze cylinder. Wat al gebeurd is:
- nieuwe bougies (1000 km geleden)
- nieuwe bougiekabels 15.000 km geleden
- nieuwe verdeelkap 15.000 km geleden
- kleppen gesteld 5000 km geleden
- compressie gemeten --> alle vier de cylinders ongeveer hetzelfde, dus geen verbrande klep of iets dergelijks
Wat zou het verder kunnen zijn ? Wie heeft ideeen ??
Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Hans

Geplaatst door

hans van gestel (120)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mogelijk komt er veel olie in deze cilinder door een of meer vastzittende zuigerveren of via de inlaat-klepgeleider.
De bougie slaat dan vet.

E.T.Wiersum 0

15 jaar

hallo,

Maar dan zou hij waarschijnlijk ook veel olie verbranden en dan blauw gaan roken uit de uitlaat. Ik moet ongevreer 1 liter olie bijvullen na 2500 km dus dat is niets verontrustends en voor auto van die leeftijd niets bijzonders. Dus daar denk ik niet dat het aan ligt.
Nog andere ideeen?

Groeten,
Hans

Hans ik heb dit ook een keertje gehad, bij een 280 daar was toch de bougiekap defect deze sloeg door en daardoor liep die cylinder af en toe niet mee, ik kwam er achter door dat ik water met een plantenspuit over de kappen en kabels spoot, toen hoorde ik iets knetteren, ik heb de orginele boegiekappen, met stalen kap er over,
verwijderd en de stalenkap bij de betreffende cylinder verwijderd en deze dik in de isolatietape gewikkeld, toen bleef de cylinder wel goed lopen, ik heb toe een andere set van een betere kwaliteit kabels gemonteerd en het probleem nooit meer gehad.

succes Marcel.

spanbandje 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.